Is this true or is it mistranslated?

3 hours ago, Jaideep singh said:

r/Sikh - Dhan Guru Gobind Singh Ji Maharaj

It is quite true that one has to selflessly serve one's parents, as it is through them we have got this precious and priceless present human birth to also serve our beloved Waheguru who as per Bani is also our true Father, Mother and Sustainer.

Serving one's parents does not necessary has to be in conflict with our meditative practices.

In this respect, Guru Sahiban made it clear: aath paher  jaapay Har Naao.

By serving one's parents, one creates shubh karam at most, and for that one has to come back and get the fruits of that karam.

But sangat jee, it is ONLY by meditating on His sacred Name, that all karmas whether good or bad are erased, and thus one gets freed from the unendable cycle of births and deaths, to finally merge in Waheguru and become one with Him.

Such is the beant wadeeayee of Waheguru Akal Purukh.

So, everything at its own place and time, one thing should not be an excuse to neglect our main purpose of life, which is to get freed for ever and become one with Him, by the repetition of His sacred Name.

1 hour ago, SunnySingh said:

It is quite true that one has to selflessly serve one's parents, as it is through them we have got this precious and priceless present human birth to also serve our beloved Waheguru who as per Bani is also our true Father, Mother and Sustainer.

Serving one's parents does not necessary has to be in conflict with our meditative practices.

In this respect, Guru Sahiban made it clear: aath paher  jaapay Har Naao.

By serving one's parents, one creates shubh karam at most, and for that one has to come back and get the fruits of that karam.

But sangat jee, it is ONLY by meditating on His sacred Name, that all karmas whether good or bad are erased, and thus one gets freed from the unendable cycle of births and deaths, to finally merge in Waheguru and become one with Him.

Such is the beant wadeeayee of Waheguru Akal Purukh.

So, everything at its own place and time, one thing should not be an excuse to neglect our main purpose of life, which is to get freed for ever and become one with Him, by the repetition of His sacred Name.

I agree Veer Ji. That it is excellent Karam to do it. I don't have time to find the Gurbani but I will, but the Guru Granth Sahib Ji also tells parents not to teach their children to do so, and in fact calls it evil. I don't know if anyone else here was a neglected retirement baby, but when you are one, it makes total sense. 

46 minutes ago, GurjantGnostic said:

but the Guru Granth Sahib Ji also tells parents not to teach their children to do so, and in fact calls it evil. 

Good reply Bro, 

and I do agree totally with what you say, but Bro, the thing is the question of parents teaching to serve them does not even arise, nor it is in the sense that the O.P has formulated the question, because that would be a selfish motive from the parents side ...

As far as I see,  the question of this thread, which by the way is quite a meaningful question, it is asking if one should stop meditating on Him, if one has to serve or do seva of one´s parents.

As parents, their priority should be to inculcate love for the Lotus Feet of the Lord Waheguru in their children right from childhood.

You see, when a child is born, is the most tender and weak being, and there the parents act as guardians and sustainers of their child at all times and conditions, in a way, they are the form of god for that child,  from whom the child gets, love, care, protection  and nourishment.

It is so sad, that when parents give their life for their children since they were born, those very children, when grown up, do not respect their parents and shamelessly leave them to an nursing home .... it is a most heartbreaking scene....

Then coming to the children do seva of their parents, it is something very noble, and it has to be done in a nishkam manner or selfless attitude; the praises of the love and care of the parents for their children can never be expressed fully, and can never ever be repayable back.

God is in all beings, and so one has to be kind and helpful to all beings selflessly, it is all about being nishkam seva as advised in Gurmat, for being selfless brings us closer to the Divine and be receptive to His infinite Grace. 

Gurdwaras, langar and so many sevas are carried out humbly by our sikh brothers, whenever and wherever humanity is in need of help.

This is a picture of divine love in action at human form, thankd to the high teachings of Guru Sahiban and Bhagat Jan.

And while we may have a duty towards our earthly parents, we must not forget or neglect our duty of seva and bhakti towards our heavenly Father Waheguru Akal Purukh; for when nobody will be there after leaving these mayavee planes, He is always there for us since Aad Jugaad.

So, do we not owe Him that bit, if not more, of that our love and devotion at His Lotus Feet?

1 hour ago, SunnySingh said:

Good reply Bro, 

and I do agree totally with what you say, but Bro, the thing is the question of parents teaching to serve them does not even arise, nor it is in the sense that the O.P has formulated the question, because that would be a selfish motive from the parents side ...

As far as I see,  the question of this thread, which by the way is quite a meaningful question, it is asking if one should stop meditating on Him, if one has to serve or do seva of one´s parents.

As parents, their priority should be to inculcate love for the Lotus Feet of the Lord Waheguru in their children right from childhood.

You see, when a child is born, is the most tender and weak being, and there the parents act as guardians and sustainers of their child at all times and conditions, in a way, they are the form of god for that child,  from whom the child gets, love, care, protection  and nourishment.

It is so sad, that when parents give their life for their children since they were born, those very children, when grown up, do not respect their parents and shamelessly leave them to an nursing home .... it is a most heartbreaking scene....

Then coming to the children do seva of their parents, it is something very noble, and it has to be done in a nishkam manner or selfless attitude; the praises of the love and care of the parents for their children can never be expressed fully, and can never ever be repayable back.

God is in all beings, and so one has to be kind and helpful to all beings selflessly, it is all about being nishkam seva as advised in Gurmat, for being selfless brings us closer to the Divine and be receptive to His infinite Grace. 

Gurdwaras, langar and so many sevas are carried out humbly by our sikh brothers, whenever and wherever humanity is in need of help.

This is a picture of divine love in action at human form, thankd to the high teachings of Guru Sahiban and Bhagat Jan.

And while we may have a duty towards our earthly parents, we must not forget or neglect our duty of seva and bhakti towards our heavenly Father Waheguru Akal Purukh; for when nobody will be there after leaving these mayavee planes, He is always there for us since Aad Jugaad.

So, do we not owe Him that bit, if not more, of that our love and devotion at His Lotus Feet?

I agree we should always seek to stay enshrined at Satguru's Charan. Then come to rest there permanently. 

But the christian concept of honoring thy mother and father has been perverted in a way to condone brutality. And we have a lot of their concepts tainting ours. 

Furthermore through Ithias we've seen a multitude of instances where Gursikhs, and the Guru Sahiban have left their families, parents etc for that exact purpose. 

Then we have all the Guru Granth Sahib Ji statements about flamingos, and being detached, but still living Gristhe Jeevan and a life of Seva. And now we've come back I think more to your mindset of both, which I agree with. 

But not all parents can be dealt with healthily by their offspring they failed or abused. 

And Dasam Granth being controversial. Almost impossible to get people to accept. And cp being the most controversial part of it. It seems odd to ignore the greater thema painted in Guru Granth Sahib Ji, and sort of myopically focus on something in cp.

And I don't think their own statement at the end is correct. 

And I am a huge proponent of no old folks homes, large families, communities, with bungas for their elders is what I recommend for those who don't simply live in house with the younger generations. 

But if I were to follow the advice, combined with their interpretation in my personal situation it would destory me, it would be a second millstone around my neck. I've given my mother evey chance to get with the program, my sister I care for too, and they're both selfish, liars, one abusive, the other neglectful, victim mentalities that have sucked the life out of me. So for me, drowning while immersing in the Gurus Sikhi with one abusive millstone for the sake of her child mainly is all I can handle. And even that has me pressed to my limits. Even in that realm I am having to become a person I don't want to be just to maintain my boundaries and scrape a living out of my own house I fully fund. Add my mom to that I might as well shoot myself. 

And so for me I need to hear about detachment from family, flamingos, things like this, serving Khalsa Paanth. 

But anyone who's a wicked person, and perhaps why this is in cp, who's parents did their job, and would not be a radioactive element in the family as it is, are the lowest of the low they don't take care of their parents. 

But we should be careful to present the full spectrum and remember what Gurbani was found. 

And no matter how poorly my mother has done in many regards, I would give to her before anyone, but we're talking having an entire nursing staff or something. Or it would take a whole Bunga. And while I swim as hard as I can, and have been to materialize it for her and other, anyone who would benefit is actually a lazy, selfish, and disloyal person. 

So at this point while studying Sikhi under stress, I'm just trying to cope with inflation, abuse, etc and make sure my Godson who's being raised to hate me by his narcicisst mother has what he needs. 

Really I think the attack on our family unit by the imperials, the males especially, is having a large impact. 

A lot of men just use abuse and leave a mess behind. Those of us that don't have a high chance of being taken for granted, used, abused, neglected, disrespected, slandered, undermined in our own houses and abandoned after a life of service. 

And so we must be willing to abandone our families to serve Guru Ji, and serve Guru Ji by seeing to the family of those that love and serve Guru Ji, and perhaps if we do this, elders like yourself will be venerated as a treasure and maintained as an asset to the Paanth and. The Family if not their families. 

But colonialized, western mindset will not permit this. 

And if we carry wicked family with us, they must defer to Khalsa rule. 

And with all the information and energy and training behind me I'm hamstrung by Kalyug temporarily and feel like all I can do is Jaap Naam, study some Gurbani Gurmat, and pull up on the yoke hard as I can to arrest the dive. 

But it pains me bro that I can't be there for you, your family isn't more so, and the Paanth isn't more so. 

20 hours ago, Jaideep singh said:

I think people need to look at the whole chariter, and then contextualise it within the greater work to get a decent grasp of it. It is easy to quote small sections and misinterpret.

I don't think Bindra's translation is top quality either. @paapiman I'm surprised you never posted the original Gurmukhi text above? 

Let's look at the original:

ਦੋਹਰਾ 

ਨਗਰ ਸਿਰੋਮਨਿ ਕੋ ਹੁਤੋ ਸਿੰਘ ਸਿਰੋਮਨਿ ਭੂਪ 

In the city of Siroman, there was one Raja called Siroman Singh.

ਅਮਿਤ ਦਰਬੁ ਘਰ ਮੈ ਧਰੇ ਸੁੰਦਰ ਕਾਮ ਸਰੂਪ ॥੧॥

He was as handsome as Cupid and had lot of wealth.(l)

ਚੌਪਈ 

ਦ੍ਰਿਗ ਧੰਨ੍ਯਾ ਤਾ ਕੀ ਬਰ ਨਾਰੀ 

ਨ੍ਰਿਪ ਕੋ ਰਹੈ ਲਾਜ ਤੇ ਪ੍ਯਾਰੀ 

Drig Daniya was his wife; she was much liked by the Raja.

ਏਕ ਦਿਵਸ ਰਾਜ ਘਰ ਆਯੋ 

ਰੰਗ ਨਾਥ ਜੋਗਿਯਹਿ ਬੁਲਾਯੋ ॥੨॥

Once Raja came home and he called Yogi Rang Nath.(2)

ਦੋਹਰਾ 

ਬ੍ਰਹਮ ਬਾਦ ਤਾ ਸੌ ਕਿਯੋ ਰਾਜੈ ਨਿਕਟਿ ਬੁਲਾਇ 

Raja called him and he had conversation with him regarding the Godly attainment.

ਜੁ ਕਛੁ ਕਥਾ ਤਿਨ ਸੌ ਭਈ ਸੋ ਮੈ ਕਹਤ ਬਨਾਇ ॥੩॥

What ever transpired in the discourse, I am going to narrate it to you;(3)

ਏਕ ਨਾਥ ਸਭ ਜਗਤ ਮੈ ਬ੍ਯਾਪਿ ਰਹਿਯੋ ਸਭ ਦੇਸ 

Only One is there in the Universe, who is omnipresent.

ਸਭ ਜੋਨਿਨ ਮੈ ਰਵਿ ਰਹਿਯੋ ਊਚ ਨੀਚ ਕੇ ਭੇਸ ॥੪॥

He prevails in every life without discrimination of high and low.(4)

ਚੌਪਈ 

ਸਰਬ ਬ੍ਯਾਪੀ ਸ੍ਰੀਪਤਿ ਜਾਨਹੁ 

ਸਭ ਹੀ ਕੋ ਪੋਖਕ ਕਰਿ ਮਾਨਹੁ 

God prevails all over and he is provider of all.

ਸਰਬ ਦਯਾਲ ਮੇਘ ਜਿਮਿ ਢਰਈ 

ਸਭ ਕਾਹੂ ਕਰ ਕਿਰਪਾ ਕਰਈ ॥੫॥

He is benevolent to all and showers all with His grace.(5)

ਦੋਹਰਾ 

ਸਭ ਕਾਹੂ ਕੋ ਪੋਖਈ ਸਭ ਕਾਹੂ ਕੌ ਦੇਇ 

He is the nurture of all and he sustains all.

ਜੋ ਤਾ ਤੇ ਮੁਖ ਫੇਰਈ ਮਾਂਗਿ ਮੀਚ ਕਹ ਲੇਇ ॥੬॥

Who-so-ever turns his mind away from Him, invites his own annihilation.(6)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਏਕਨ ਸੋਖੈ ਏਕਨ ਭਰੈ 

Eekan Sokhi Eekan Bhari ॥

If one side is shrivelled by Him,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਏਕਨ ਮਾਰੈ ਇਕਨਿ ਉਬਰੈ 

Eekan Maarai Eikani Aubari ॥

The other side is dampened.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਏਕਨ ਘਟਵੈ ਏਕ ਬਢਾਵੈ 

Eekan Ghattavai Eeka Badhaavai ॥

If one is terminated by Him, then the other is bestowed with life.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੀਨ ਦਯਾਲ ਯੌ ਚਰਿਤ ਦਿਖਾਵੈ ॥੭॥

Deena Dayaala You Charita Dikhaavai ॥7॥

If one aspect diminishes, the other, He enhances. Thus the Creator displays His phenomenon.(7)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰੂਪ ਰੇਖ ਜਾ ਕੇ ਕਛੁ ਨਾਹੀ 

Roop Rekh Jaa Ke Kachhu Naahee ॥

He is without any boundaries and vignettes.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਭੇਖ ਅਭੇਖ ਸਭ ਕੇ ਘਟ ਮਾਹੀ 

Bhekh Abhekh Sabha Ke Ghatta Maahee ॥

He prevails both in the visible and the imperceptible.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜਾ ਪਰ ਕ੍ਰਿਪਾ ਚਛੁ ਕਰਿ ਹੇਰੈ 

Jaa Par Kripaa Chachhu Kari Herai ॥

Whom-so-ever He takes under his sanctuary,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਾ ਕੀ ਕੌਨ ਛਾਹ ਕੌ ਛੇਰੈ ॥੮॥

Taa Kee Kouna Chhaaha Kou Chherai ॥8॥

He cannot be blemished by any evil.(8)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜਛ ਭੁਜੰਗ ਅਕਾਸ ਬਨਾਯੋ 

Jachha Bhujang Akaas Banaayo ॥

He created Jachh, Bhujang in the heaven and

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੇਵ ਅਦੇਵ ਥਪਿ ਬਾਦਿ ਰਚਾਯੋ 

Dev Adev Thapi Baadi Rachaayo ॥

Initiated struggle in between the gods and the demons.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਭੂਮਿ ਬਾਰਿ ਪੰਚ ਤਤੁ ਪ੍ਰਕਾਸਾ 

Bhoomi Baari Paancha Tatu Parkaasaa ॥

After instituting the earth, the water and five elements,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਆਪਹਿ ਦੇਖਤ ਬੈਠ ਤਮਾਸਾ ॥੯॥

Aapahi Dekhta Baittha Tamaasaa ॥9॥

He postured there to observe His play.(9)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਜੀਵ ਜੰਤ ਸਭ ਥਾਪਿ ਕੈ ਪੰਥ ਬਨਾਏ ਦੋਇ 

Jeeva Jaanta Sabha Thaapi Kai Paantha Banaaee Doei ॥

Established all the animation and then formulated two ways (birth and death).

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੦/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਝਗਰਿ ਪਚਾਏ ਆਪਿ ਮਹਿ ਮੋਹਿ  ਚੀਨੈ ਕੋਇ ॥੧੦॥

Jhagari Pachaaee Aapi Mahi Mohi Na Cheenai Koei ॥10॥

And then lamented, ‘They all get entangled in bickering and none remembers me.’(10)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੦/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਯਹ ਸਭ ਭੇਦ ਸਾਧੁ ਕੋਊ ਜਾਨੈ 

Yaha Sabha Bheda Saadhu Koaoo Jaani ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੧/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਤਿਨਾਮੁ ਕੋ ਤਤ ਪਛਾਨੈ 

Satinaamu Ko Tata Pachhaani ॥

Only a saint can recognise this fact and there are not many who acknowledge Satnam, the True Name.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੧/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੋ ਸਾਧਕ ਯਾ ਕੌ ਲਖਿ ਪਾਵੈ 

Jo Saadhaka Yaa Kou Lakhi Paavai ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੧/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜਨਨੀ ਜਠਰ ਬਹੁਰਿ ਨਹਿ ਆਵੈ ॥੧੧॥

Jannee Jatthar Bahuri Nahi Aavai ॥11॥

And one who perceives, comes not again to suffer in pregnancy. (11)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੧/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਜਬ ਜੋਗੀ ਐਸੇ ਕਹਿਯੋ ਤਬ ਰਾਜੈ ਮੁਸਕਾਇ 

Jaba Jogee Aaise Kahiyo Taba Raajai Muskaaei ॥

When the Yogi had uttered all this, the Raja smiled,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੨/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਤ ਬ੍ਰਹਮ ਕੇ ਬਾਦਿ ਕੌ ਉਚਰਤ ਭਯੋ ਬਨਾਇ ॥੧੨॥

Tata Barhama Ke Baadi Kou Aucharta Bhayo Banaaei ॥12॥

And commenced to explain the essence of Brahma, the Creator.(12)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੨/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਜੋਗੀ ਡਿੰਭ ਕਿ ਜੋਗੀ ਜਿਯਰੋ 

Jogee Diaanbha Ki Jogee Jiyaro ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੩/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੋਗੀ ਦੇਹ ਕਿ ਜੋਗੀ ਹਿਯਰੋ 

Jogee Deha Ki Jogee Hiyaro ॥

Is Yoga hypocrisy or is it a life force?

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੩/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੋ ਜੋਗੀ ਜੋ ਜੋਗ ਪਛਾਨੈ 

So Jogee Jo Joga Pachhaani ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੩/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਤਿਨਾਮੁ ਬਿਨੁ ਅਵਰੁ  ਜਾਨੈ ॥੧੩॥

Satinaamu Binu Avaru Na Jaani ॥13॥

The Yogi who wants to perceive yoga, would not discern without Satnam, the True Name.(13)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੩/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਡਿੰਭ ਦਿਖਾਯੋ ਜਗਤ ਕੋ ਜੋਗੁ  ਉਪਜਿਯੋ ਜੀਯ 

Diaanbha Dikhaayo Jagata Ko Jogu Na Aupajiyo Jeeya ॥

By displaying hypocrisy to the world, Yoga cannot be attained.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੪/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਯਾ ਜਗ ਕੇ ਸੁਖ ਤੇ ਗਯੋ ਜਨਮ ਬ੍ਰਿਥਾ ਗੇ ਕੀਯ ॥੧੪॥

Yaa Jaga Ke Sukh Te Gayo Janaam Brithaa Ge Keeya ॥14॥

Rather the auspicious birth is wasted and the worldly bliss is gained not.(14)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੪/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਤਬ ਜੋਗੀ ਹਸਿ ਬਚਨ ਉਚਾਰੋ 

Taba Jogee Hasi Bachan Auchaaro ॥

Then the Yogi jovially articulated,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੫/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੁਨਹੁ ਰਾਵ ਜੂ ਗ੍ਯਾਨ ਹਮਾਰੋ 

Sunahu Raava Joo Gaiaan Hamaaro ॥

‘Listen to me, my sovereign,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੫/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੋ ਜੋਗੀ ਜੋ ਜੋਗ ਪਛਾਨੈ 

So Jogee Jo Joga Pachhaani ॥

‘The one who comprehends the yoga,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੫/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਤਿਨਾਮੁ ਬਿਨੁ ਅਵਰੁ  ਜਾਨੈ ॥੧੫॥

Satinaamu Binu Avaru Na Jaani ॥15॥

Is a yogi and without Satnam recognises none else.(15)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੫/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਜਬ ਚਾਹਤ ਹੈ ਆਤਮਾ ਇਕ ਤੇ ਭਯੋ ਅਨੇਕ 

Jaba Chaahata Hai Aatamaa Eika Te Bhayo Aneka ॥

‘The soul, whenever it desires, becomes many fold,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੬/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਅਨਿਕ ਭਾਂਤਿ ਪਸਰਤ ਜਗਤ ਬਹੁਰਿ ਏਕ ਕੋ ਏਕ ॥੧੬॥

Anika Bhaanti Pasarta Jagata Bahuri Eeka Ko Eeka ॥16॥

‘But after roaming around the temporal world, amalgamates with One again.’(16)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੬/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਯਹ ਨਹਿ ਮਰੈ  ਕਾਹੂ ਮਾਰੈ 

Yaha Nahi Mari Na Kaahoo Maarai ॥

‘Neither it perishes, nor it annihilates the others,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੭/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਭੂਲਾ ਲੋਕ ਭਰਮੁ ਬੀਚਾਰੈ 

Bhoolaa Loka Bharmu Beechaarai ॥

Only the ignorant remains in vagaries.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੭/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਘਟ ਘਟ ਬ੍ਯਾਪਕ ਅੰਤਰਜਾਮੀ 

Ghatta Ghatta Baiaapaka Aantarjaamee ॥

‘He knows all and every body’s enigma,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੭/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਭ ਹੀ ਮਹਿ ਰਵਿ ਰਹਿਯੋ ਸੁਆਮੀ ॥੧੭॥

Sabha Hee Mahi Ravi Rahiyo Suaamee ॥17॥

Because He abides in each and every one.(17)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੭/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਕਬਿਤੁ 

Kabitu ॥

Kabit

ਘੋਰਾ ਕਹੂੰ ਭਯੋ ਕਹੂੰ ਹਾਥੀ ਹ੍ਵੈ ਕੈ ਗਯੋ ਕਹੂੰ ਪੰਛੀ ਰੂਪ ਲਯੋ ਕਹੂੰ ਫਲ ਫੂਲ ਰਹਿਯੋ ਹੈ 

Ghoraa Kahooaan Bhayo Kahooaan Haathee Havai Kai Gayo Kahooaan Paanchhee Roop Layo Kahooaan Phala Phoola Rahiyo Hai ॥

‘Sometimes He manifests in horses, sometimes in elephants, and sometimes in cows, ‘Sometimes He is there in birds and sometimes in flora,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੮/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਪਾਵਕ ਹ੍ਵੈ ਦਹਿਯੋ ਕਹੂੰ ਪੌਨ ਰੂਪ ਕਹਿਯੋ ਕਹੂੰ ਚੀਤ ਹ੍ਵੈ ਕੈ ਗਹਿਯੋ ਕਹੂੰ ਪਾਨੀ ਹ੍ਵੈ ਕੈ ਬਹਿਯੋ ਹੈ 

Paavaka Havai Dahiyo Kahooaan Pouna Roop Kahiyo Kahooaan Cheet Havai Kai Gahiyo Kahooaan Paanee Havai Kai Bahiyo Hai ॥

‘He burns in the shape of fire and then comes over as air, ‘Sometimes he dwells in the minds and sometimes flows in the shape of water.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੮/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਅੰਬਰ ਉਤਾਰੇ ਰਾਵਨਾਦਿਕ ਸੰਘਾਰੇ ਕਹੂੰ ਬਨ ਮੈ ਬਿਹਾਰੇ ਐਸੇ ਬੇਦਨ ਮੈ ਕਹਿਯੋ ਹੈ 

Aanbar Autaare Raavanaadika Saanghaare Kahooaan Ban Mai Bihaare Aaise Bedan Mai Kahiyo Hai ॥

‘Sometimes comes down from heaven to annihilate Rawana (devil), ‘In the jungles, which is described in Vedas too.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੮/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਪੁਰਖ ਹ੍ਵੈ ਆਪੁ ਕਹੂੰ ਇਸਤ੍ਰਿਨ ਕੋ ਰੂਪ ਧਰਿਯੋ ਮੂਰਖਨ ਭੇਦ ਤਾ ਕੋ ਨੈਕ ਹੂੰ  ਲਹਿਯੋ ਹੈ ॥੧੮॥

Purkh Havai Aapu Kahooaan Eisatrin Ko Roop Dhariyo Moorakhn Bheda Taa Ko Naika Hooaan Na Lahiyo Hai ॥18॥

‘Somewhere He is a man and somewhere He takes the shape of woman. ‘Only the fools cannot perceive his mysteries.(18)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੮/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਕਵਨ ਮਰੈ ਕਾ ਕੋ ਕੋਊ ਮਾਰੈ 

Kavan Mari Kaa Ko Koaoo Maarai ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੯/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਭੂਲਾ ਲੋਕ ਭਰਮ ਬੀਚਾਰੈ 

Bhoolaa Loka Bharma Beechaarai ॥

‘Whom does He kill and why, the innocent people cannot grasp.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੯/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਯਹ  ਮਰਤ ਮਾਰਤ ਹੈ ਨਾਹੀ 

Yaha Na Marta Maarata Hai Naahee ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੯/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਯੌ ਰਾਜਾ ਸਮਝਹੁ ਮਨ ਮਾਹੀ ॥੧੯॥

You Raajaa Samajhahu Man Maahee ॥19॥

‘Neither He kills nor he dies, and you try to acquiesce this, Oh Raja.(19)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੧੯/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਬਿਨਾ ਨਾਮ ਤਾ ਕੇ ਜਪੇ ਬਾਲ ਬ੍ਰਿਧ ਕੋਊ ਹੋਇ 

Binaa Naam Taa Ke Jape Baala Bridha Koaoo Hoei ॥

‘The old and the young, all should meditate on him,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੦/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਵ ਰੰਕ ਰਾਜਾ ਸਭੈ ਜਿਯਤ  ਰਹਸੀ ਕੋਇ ॥੨੦॥

Raava Raanka Raajaa Sabhai Jiyata Na Rahasee Koei ॥20॥

‘(Without his name) the rulers or the subject, nothing will remain.(20)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੦/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਸਤਿਨਾਮੁ ਜੋ ਜਿਯ ਲਖਿ ਪਾਵੈ 

Satinaamu Jo Jiya Lakhi Paavai ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੧/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਾ ਕੇ ਕਾਲ ਨਿਕਟ ਨਹਿ ਆਵੈ 

Taa Ke Kaal Nikatta Nahi Aavai ॥

‘Those who recognise Satnam, the angel of death comes not near them,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੧/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬਿਨਾ ਨਾਮ ਤਾ ਕੇ ਜੋ ਰਹਿ ਹੈ 

Binaa Naam Taa Ke Jo Rahi Hai ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੧/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬਨ ਗਿਰ ਪੁਰ ਮੰਦਰ ਸਭ ਢਹਿ ਹੈ ॥੨੧॥

Ban Gri Pur Maandar Sabha Dhahi Hai ॥21॥

‘And without his Name all the jungles, mountains, mansions, and towns face destruction.(21)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੧/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਚਕਿਯਾ ਕੈਸੇ ਪਟ ਬਨੇ ਗਗਨ ਭੂਮਿ ਪੁਨਿ ਦੋਇ 

Chakiyaa Kaise Patta Bane Gagan Bhoomi Puni Doei ॥

‘The sky and the earth are like two grinding stones.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੨/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੁਹੂੰ ਪੁਰਨ ਮੈ ਆਇ ਕੈ ਸਾਬਿਤ ਗਯਾ  ਕੋਇ ॥੨੨॥

Duhooaan Purn Mai Aaei Kai Saabita Gayaa Na Koei ॥22॥

‘Coming any thing in between is saved not.(22)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੨/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਸਤਿਨਾਮ ਜੋ ਪੁਰਖ ਪਛਾਨੈ 

Satinaam Jo Purkh Pachhaani ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੩/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਤਿਨਾਮ ਲੈ ਬਚਨ ਪ੍ਰਮਾਨੈ 

Satinaam Lai Bachan Parmaani ॥

‘Those who accept Satnam, Satnam prevails in their eloquence.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੩/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਤਿਨਾਮੁ ਮਾਰਗ ਲੈ ਚਲਹੀ 

Satinaamu Maaraga Lai Chalahee ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੩/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਾ ਕੋ ਕਾਲ  ਕਬਹੂੰ ਦਲਹੀ ॥੨੩॥

Taa Ko Kaal Na Kabahooaan Dalahee ॥23॥

‘They proceed on the way of Satnam and the demons of death do not trouble them.’(23)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੩/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਐਸੇ ਬਚਨਨ ਸੁਨਤ ਹੀ ਰਾਜਾ ਭਯੋ ਉਦਾਸੁ 

Aaise Bachanna Sunata Hee Raajaa Bhayo Audaasu ॥

Listening to such exposition, Raja became depressed,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੪/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਭੂਮਿ ਦਰਬੁ ਘਰ ਰਾਜ ਤੇ ਚਿਤ ਮੈ ਭਯੋ ਨਿਰਾਸੁ ॥੨੪॥

Bhoomi Darbu Ghar Raaja Te Chita Mai Bhayo Niraasu ॥24॥

And was dejected with the temporal life, home, wealth, and sovereignty.(24)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੪/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜਬ ਰਾਨੀ ਐਸੇ ਸੁਨਿਯੋ ਦੁਖਤ ਭਈ ਮਨ ਮਾਹ 

Jaba Raanee Aaise Suniyo Dukhta Bhaeee Man Maaha ॥

When the Rani heard all this, she felt afflicted,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੫/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੇਸ ਦਰਬੁ ਗ੍ਰਿਹ ਛਾਡਿ ਕੈ ਜਾਤ ਲਖਿਯੋ ਨਰ ਨਾਹ ॥੨੫॥

Desa Darbu Griha Chhaadi Kai Jaata Lakhiyo Nar Naaha ॥25॥

As she learnt that Raja was going away leaving the kingdom, wealth and the home.(25)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੫/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਬ ਰਾਨੀ ਅਤਿ ਦੁਖਿਤ ਹ੍ਵੈ ਮੰਤ੍ਰੀ ਲਯੋ ਬੁਲਾਇ 

Taba Raanee Ati Dukhita Havai Maantaree Layo Bulaaei ॥

When Rani was in extreme distress; she called in the Minister.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੬/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਕ੍ਯੋਹੂੰ ਨ੍ਰਿਪ ਗ੍ਰਿਹ ਰਾਖਿਯੈ ਕੀਜੈ ਕਛੂ ਉਪਾਇ ॥੨੬॥

Kaiohooaan Nripa Griha Raakhiyai Keejai Kachhoo Aupaaei ॥26॥

She asked him to suggest her some resolve so that Raja could be kept at home.(26)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੬/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਤਬ ਮੰਤ੍ਰੀ ਇਮਿ ਬਚਨ ਉਚਾਰੇ 

Taba Maantaree Eimi Bachan Auchaare ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੭/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੁਨੁ ਰਾਨੀ ਤੈ ਮੰਤ੍ਰ ਹਮਾਰੇ 

Sunu Raanee Tai Maantar Hamaare ॥

Then the minister suggested like this, ‘Rani, listen to your minister,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੭/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਐਸੋ ਜਤਨ ਆਜੁ ਹਮ ਕਰਿ ਹੈ 

Aaiso Jatan Aaju Hama Kari Hai ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੭/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਨ੍ਰਿਪ ਗ੍ਰਿਹ ਰਾਖਿ ਜੋਗਿਯਹਿ ਮਰਿ ਹੈ ॥੨੭॥

Nripa Griha Raakhi Jogiyahi Mari Hai ॥27॥

‘I will, today, proceed in such a way that I will keep the Raja at home and terminate the Yogi.(27)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੭/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਨੀ ਜੋ ਹੌ ਕਹੌ ਸੁ ਕਰਿਯਹੁ 

Raanee Jo Hou Kahou Su Kariyahu ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੮/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਜਾ ਜੂ ਤੇ ਨੈਕ  ਡਰਿਯਹੁ 

Raajaa Joo Te Naika Na Dariyahu ॥

‘Aye, Rani, you do what I say, and do not be afraid of Raja.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੮/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਯਾ ਜੁਗਿਯਾ ਕਹ ਧਾਮ ਬੁਲੈਯਹੁ 

Yaa Jugiyaa Kaha Dhaam Bulaiyahu ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੮/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਲੌਨ ਡਾਰਿ ਭੂਅ ਮਾਝ ਗਡੈਯਹੁ ॥੨੮॥

Louna Daari Bhooa Maajha Gadaiyahu ॥28॥

‘You call the Yogi at home, cover him with salt and bury him in the ground.’(28)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੮/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਤਬ ਰਾਨੀ ਤਯੋ ਹੀ ਕਿਯੋ ਜੁਗਿਯਹਿ ਲਯੋ ਬੁਲਾਇ 

Taba Raanee Tayo Hee Kiyo Jugiyahi Layo Bulaaei ॥

The Rani acted accordingly and called the Yogi at home.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੯/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਲੌਨ ਡਾਰਿ ਭੂਅ ਖੋਦਿ ਕੈ ਗਹਿ ਤਿਹ ਦਯੋ ਦਬਾਇ ॥੨੯॥

Louna Daari Bhooa Khodi Kai Gahi Tih Dayo Dabaaei ॥29॥

She caught him, smeared salt on him and buried him in the ground.(29)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੨੯/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਜਾਇ ਨ੍ਰਿਪਤਿ ਪਤਿ ਬਚਨ ਉਚਾਰੇ 

Jaaei Nripati Pati Bachan Auchaare ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੦/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੁਗਿਯ ਮਾਟੀ ਲਈ ਤਿਹਾਰੇ 

Jugiya Maattee Laeee Tihaare ॥

Then she approached Raja and told, ‘The Yogi has died,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੦/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਮਰਤੀ ਬਾਰ ਬਚਨ ਯੌ ਕਹਿਯੋ 

Martee Baara Bachan You Kahiyo ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੦/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੋ ਮੈ ਦ੍ਰਿੜੁ ਕਰਿ ਜਿਯ ਮਹਿ ਗਹਿਯੋ ॥੩੦॥

So Mai Drirhu Kari Jiya Mahi Gahiyo ॥30॥

‘Whatever he pronounced at the time of his death, I am determined to carry on.(30)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੦/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਮੋਰੀ ਕਹੀ ਭੂਪ ਸੌ ਕਹਿਯਹੁ 

Moree Kahee Bhoop Sou Kahiyahu ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੧/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤੁਮ ਬੈਠੇ ਗ੍ਰਿਹ ਹੀ ਮੈ ਰਹਿਯਹੁ 

Tuma Baitthe Griha Hee Mai Rahiyahu ॥

‘He told me to tell Raja that to stay at home,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੧/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਇਨ ਰਾਨਿਨ ਕੌ ਤਾਪੁ  ਦੀਜਹੁ 

Ein Raanin Kou Taapu Na Deejahu ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੧/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਜਿ ਜੋਗ ਦੋਨੋ ਹੀ ਕੀਜਹੁ ॥੩੧॥

Raaji Joga Dono Hee Keejahu ॥31॥

‘Not to keep the Ranis in adversity and not to abandon the kingship.(31)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੧/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਪੁਨਿ ਮੋ ਸੋ ਇਕ ਬਚਨ ਉਚਾਰੋ 

Puni Mo So Eika Bachan Auchaaro ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੨/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੌ ਨ੍ਰਿਪ ਕਹਿਯੋ  ਕਰੈ ਤਿਹਾਰੋ 

Jou Nripa Kahiyo Na Kari Tihaaro ॥

‘Then he told me that, if Raja refused to obey”

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੨/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਬ ਪਾਛੇ ਯਹ ਬਚਨ ਉਚਰਿਯਹੁ 

Taba Paachhe Yaha Bachan Auchariyahu ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੨/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਜਾ ਜੂ ਕੇ ਤਪ ਕਹ ਹਰਿਯਹੁ ॥੩੨॥

Raajaa Joo Ke Tapa Kaha Hariyahu ॥32॥

‘Then, I should make clear to him that all the benefits of his meditation will be revoked.’(32)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੨/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੋ ਤਿਨ ਕਹੀ ਸੁ ਪਾਛੇ ਕਹਿ ਹੌ 

Jo Tin Kahee Su Paachhe Kahi Hou ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੩/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤੁਮਰੇ ਸਕਲ ਭਰਮ ਕੋ ਦਹਿ ਹੌ 

Tumare Sakala Bharma Ko Dahi Hou ॥

‘What else he told me, I will convey to you later on. First I will eradicate all your whims.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੩/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਅਬ ਸੁਨਿ ਲੈ ਤੈ ਬਚਨ ਹਮਾਰੋ 

Aba Suni Lai Tai Bachan Hamaaro ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੩/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜਾ ਤੇ ਰਹਿ ਹੈ ਰਾਜ ਤਿਹਾਰੋ ॥੩੩॥

Jaa Te Rahi Hai Raaja Tihaaro ॥33॥

‘Now, if you acted upon what I communicated to you, your rule will continue.(33)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੩/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਸੁਤ ਬਾਲਕ ਤਰੁਨੀ ਤ੍ਰਿਯਾ ਤੈ ਤ੍ਯਾਗਤ ਸਭ ਸਾਜ 

Suta Baalaka Tarunee Triyaa Tai Taiaagata Sabha Saaja ॥

‘You are leaving behind your offspring, son, and youthful wife,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੪/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਭ ਬਿਧਿ ਕੀਯੋ ਕਸੂਤਿ ਗ੍ਰਿਹ ਕ੍ਯੋ ਕਰਿ ਰਹਸੀ ਰਾਜ ॥੩੪॥

Sabha Bidhi Keeyo Kasooti Griha Kaio Kari Rahasee Raaja ॥34॥

‘You tell me, how your rule could continue.(34)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੪/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਪੂਤ ਪਰੇ ਲੋਟਤ ਧਰਨਿ ਤ੍ਰਿਯਾ ਪਰੀ ਬਿਲਲਾਇ 

Poota Pare Lottata Dharni Triyaa Paree Bilalaaei ॥

Offspring are rolling around on the ground, wife is crying,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੫/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬੰਧੁ ਭ੍ਰਿਤ ਰੋਦਨ ਕਰੈ ਰਾਜ ਬੰਸ ਤੇ ਜਾਇ ॥੩੫॥

Baandhu Bhrita Rodan Kari Raaja Baansa Te Jaaei ॥35॥

‘The servants and the relatives are weeping, who will now rule over?’(35)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੫/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਚੇਲੇ ਸਭੈ ਅਨੰਦਿਤ ਭਏ 

Chele Sabhai Anaandita Bhaee ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੬/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੁਰਬਲ ਹੁਤੇ ਪੁਸਟ ਹ੍ਵੈ ਗਏ 

Durbala Hute Pustta Havai Gaee ॥

(On the other side) The disciples were getting very happy, and the weaklings were getting plump.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੬/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਨਾਥ ਨ੍ਰਿਪਹਿ ਜੋਗੀ ਕਰਿ ਲਯੈ ਹੌ 

Naatha Nripahi Jogee Kari Layai Hou ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੬/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦ੍ਵਾਰ ਦ੍ਵਾਰ ਕੇ ਟੂਕ ਮੰਗੈ ਹੈ ॥੩੬॥

Davaara Davaara Ke Ttooka Maangai Hai ॥36॥

(They were thinking) ‘Yogi, soon, will bring Raja along and send him for begging food from door to door.(36)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੬/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਨ੍ਰਿਪ ਕਹ ਜੋਗੀ ਭੇਸ ਦੈ ਕਬ ਹੀ ਲਿਯੈ ਹੈ ਨਾਥ 

Nripa Kaha Jogee Bhesa Dai Kaba Hee Liyai Hai Naatha ॥

‘Raja must be coming wearing the garb of yogi and accompanying the Nath Yogi.’

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੭/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਯੌ ਮੂਰਖ ਜਾਨੈ ਨਹੀ ਕਹਾ ਭਈ ਤਿਹ ਸਾਥ ॥੩੭॥

You Moorakh Jaani Nahee Kahaa Bhaeee Tih Saatha ॥37॥

But the fools did not know what had happened to the Yogi.(37)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੭/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੁਤ ਬਾਲਕ ਤਰੁਨੀ ਤ੍ਰਿਯਾ ਕ੍ਯੋ ਨ੍ਰਿਪ ਛਾਡਤ ਮੋਹਿ 

Suta Baalaka Tarunee Triyaa Kaio Nripa Chhaadata Mohi ॥

The offspring, sons, young ladies and maid, all were begging Raja not to leave.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੮/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੇਰੀ ਸਭ ਰੋਦਨ ਕਰੈ ਦਯਾ  ਉਪਜਤ ਤੋਹਿ ॥੩੮॥

Cheree Sabha Rodan Kari Dayaa Na Aupajata Tohi ॥38॥

They all were crying and asking, ‘Why are you leaving us. Don’t you take pity on us?’(38)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੮/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੁਨੁ ਰਾਨੀ ਤੋ ਸੋ ਕਹੋ ਬ੍ਰਹਮ ਗ੍ਯਾਨ ਕੋ ਭੇਦ 

Sunu Raanee To So Kaho Barhama Gaiaan Ko Bheda ॥

(Raja replied) ‘Listen, you the Ranis,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੯/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੁ ਕਛੁ ਸਾਸਤ੍ਰ ਸਿੰਮ੍ਰਿਤ ਕਹਤ ਔਰ ਉਚਾਰਤ ਬੇਦ ॥੩੯॥

Ju Kachhu Saastar Siaanmrita Kahata Aour Auchaarata Beda ॥39॥

I will tell you through the wisdom of Vedas.(39)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੩੯/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਸੁਤ ਹਿਤ ਕੈ ਮਾਤਾ ਦੁਲਰਾਵੈ 

Suta Hita Kai Maataa Dularaavai ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੦/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਕਾਲ ਮੂਡ ਪਰ ਦਾਂਤ ਬਜਾਵੈ 

Kaal Mooda Par Daanta Bajaavai ॥

‘Mother is jovially making the child to play but the death is over shadowing.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੦/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਵੁਹ ਨਿਤ ਲਖੇ ਪੂਤ ਬਢਿ ਜਾਵਤ 

Vuha Nita Lakhe Poota Badhi Jaavata ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੦/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਲੈਨ  ਮੂੜ ਕਾਲ ਨਿਜਕਾਵਤ ॥੪੦॥

Lain Na Moorha Kaal Nijakaavata ॥40॥

‘She is happy to see the child growing but she does not envisage the death coming nearer and nearer.(40)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੦/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਕੋ ਮਾਤਾ ਬਨਿਤਾ ਸੁਤਾ ਪਾਚ ਤਤ ਕੀ ਦੇਹ 

Ko Maataa Banitaa Sutaa Paacha Tata Kee Deha ॥

‘What are mother, wife, and offspring? They are just the embodiment

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੧/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦਿਵਸ ਚਾਰ ਕੋ ਪੇਖਨੋ ਅੰਤ ਖੇਹ ਕੀ ਖੇਹ ॥੪੧॥

Divasa Chaara Ko Pekhno Aanta Kheha Kee Kheha ॥41॥

Of five elements, which at the end are bound to parish.(41)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੧/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਪ੍ਰਾਨੀ ਜਨਮ ਪ੍ਰਥਮ ਜਬ ਆਵੈ 

Paraanee Janaam Parthama Jaba Aavai ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੨/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬਾਲਾਪਨ ਮੈ ਜਨਮੁ ਗਵਾਵੈ 

Baalaapan Mai Janmu Gavaavai ॥

‘When a human being is born, he loses his childhood at the birth.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੨/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਰੁਨਾਪਨ ਬਿਖਿਯਨ ਕੈ ਕੀਨੋ 

Tarunaapan Bikhiyan Kai Keeno ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੨/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਕਬਹੁ  ਬ੍ਰਹਮ ਤਤੁ ਕੋ ਚੀਨੋ ॥੪੨॥

Kabahu Na Barhama Tatu Ko Cheeno ॥42॥

‘During youth, he indulges in merry-makings and never tries to realise his roots.( 42)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੨/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਬਿਰਧ ਭਏ ਤਨੁ ਕਾਪਈ ਨਾਮੁ  ਜਪਿਯੋ ਜਾਇ 

Bridha Bhaee Tanu Kaapaeee Naamu Na Japiyo Jaaei ॥

‘When he gets old, his body starts shaking as he had not meditated on the Name,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੩/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬਿਨਾ ਭਜਨ ਭਗਵਾਨ ਕੇ ਪਾਪ ਗ੍ਰਿਹਤ ਤਨ ਆਇ ॥੪੩॥

Binaa Bhajan Bhagavaan Ke Paapa Grihata Tan Aaei ॥43॥

‘And, being lacking the Godly prayer, the vices over powers him.(43)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੩/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਮਿਰਤੁ ਲੋਕ ਮੈ ਆਇ ਕੈ ਬਾਲ ਬ੍ਰਿਧ ਕੋਊ ਹੋਇ 

Mritu Loka Mai Aaei Kai Baala Bridha Koaoo Hoei ॥

‘Reaching the domain of death, neither the sons, nor the old, the

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੪/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਊਚ ਨੀਚ ਰਾਜਾ ਪ੍ਰਜਾ ਜਿਯਤ  ਰਹਸੀ ਕੋਇ ॥੪੪॥

Aoocha Neecha Raajaa Parjaa Jiyata Na Rahasee Koei ॥44॥

High, the low, the rulers, the subject, attain emancipation.’(44)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੪/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਨੀ ਐਸੇ ਬਚਨ ਸੁਨਿ ਭੂਮਿ ਪਰੀ ਮੁਰਛਾਇ 

Raanee Aaise Bachan Suni Bhoomi Paree Murchhaaei ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੫/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਪੋਸਤਿਯਾ ਕੀ ਨੀਦ ਜ੍ਯੋਂ ਸੋਇ  ਸੋਯੋ ਜਾਇ ॥੪੫॥

Posatiyaa Kee Needa Jaiona Soei Na Soyo Jaaei ॥45॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੫/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੋ ਉਪਜਿਯੋ ਸੋ ਬਿਨਸਿ ਹੈ ਜਗ ਰਹਿਬੋ ਦਿਨ ਚਾਰਿ 

Jo Aupajiyo So Binsi Hai Jaga Rahibo Din Chaari ॥

Listening such talks, Rani became unconscious,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੬/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੁਤ ਬਨਿਤਾ ਦਾਸੀ ਕਹਾ ਦੇਖਹੁ ਤਤੁ ਬੀਚਾਰਿ ॥੪੬॥

Suta Banitaa Daasee Kahaa Dekhhu Tatu Beechaari ॥46॥

And was over powered by imperturbable sleep.(46)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੬/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਛੰਦ 

Chhaand ॥

Chhand

ਪਤਿ ਪੂਤਨ ਤੇ ਰਹੈ ਬਿਜੈ ਪੂਤਨ ਤੇ ਪੈਯੈ 

Pati Pootan Te Rahai Bijai Pootan Te Paiyai ॥

(Rani) With the offspring comes the honour in the world.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੭/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦਿਰਬੁ ਕਪੂਤਨ ਜਾਇ ਰਾਜ ਸਪੂਤਨੁ ਬਹੁਰੈਯੈ 

Dribu Kapootan Jaaei Raaja Sapootanu Bahuriyai ॥

Due to spurious progeny the wealth is lost.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੭/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਪਿੰਡ ਪੁਤ੍ਰ ਹੀ ਦੇਹਿ ਪ੍ਰੀਤਿ ਪੂਤੋ ਉਪਜਾਵਹਿ 

Piaanda Putar Hee Dehi Pareeti Pooto Aupajaavahi ॥

The dead are honoured through sons.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੭/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬਹੁਤ ਦਿਨਨ ਕੋ ਬੈਰ ਗਯੋ ਪੂਤੈ ਬਹੁਰਾਵਹਿ 

Bahuta Dinn Ko Bari Gayo Pootai Bahuraavahi ॥

The age-old enmities are eliminated by dint of the sons.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੭/੪ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੋ ਪੂਤਨ ਕੌ ਛਾਡਿ ਨ੍ਰਿਪਤਿ ਤਪਸ੍ਯਾ ਕੋ ਜਾਵੈ 

Jo Pootan Kou Chhaadi Nripati Tapasaiaa Ko Jaavai ॥

The Raja who abandons his offspring and become an ascetic,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੭/੫ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਪਰੈ ਨਰਕ ਸੋ ਜਾਇ ਅਧਿਕ ਤਨ ਮੈ ਦੁਖ ਪਾਵੈ ॥੪੭॥

Pari Narka So Jaaei Adhika Tan Mai Dukh Paavai ॥47॥

He is thrown in the hell and remains in misery.(47)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੭/(੬) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਕੋ ਹਮਾਰੋ ਪੂਤ  ਕੋ ਹਮਰੀ ਕੋਈ ਨਾਰੀ 

Na Ko Hamaaro Poota Na Ko Hamaree Koeee Naaree ॥

(Raja) Neither I have any son, nor I have any wife.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੮/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਕੋ ਹਮਾਰੋ ਪਿਤਾ  ਕੋ ਹਮਰੀ ਮਹਤਾਰੀ 

Na Ko Hamaaro Pitaa Na Ko Hamaree Mahataaree ॥

Neither I have my father, nor any mother.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੮/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਕੋ ਹਮਰੀ ਭੈਨ  ਕੋ ਹਮਰੋ ਕੋਈ ਭਾਈ 

Na Ko Hamaree Bhain Na Ko Hamaro Koeee Bhaaeee ॥

Neither I have a sister, nor I have any brother.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੮/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਕੋ ਹਮਾਰੋ ਦੇਸ  ਹੌ ਕਾਹੂ ਕੌ ਰਾਈ 

Na Ko Hamaaro Desa Na Hou Kaahoo Kou Raaeee ॥

Neither I Own a Country, nor I am the ruler.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੮/੪ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬ੍ਰਿਥਾ ਜਗਤ ਮੈ ਆਇ ਜੋਗ ਬਿਨੁ ਜਨਮੁ ਗਵਾਯੋ 

Brithaa Jagata Mai Aaei Joga Binu Janmu Gavaayo ॥

Without yoga I have obliterated my birth.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੮/੫ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਜ੍ਯੋ ਰਾਜ ਅਰੁ ਪਾਟ ਯਹੈ ਜਿਯਰੇ ਮੁਹਿ ਭਾਯੋ ॥੪੮॥

Tajaio Raaja Aru Paatta Yahai Jiyare Muhi Bhaayo ॥48॥

To abandon the kingship, would satisfy me most now.(48)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੮/(੬) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜਨਨਿ ਜਠਰ ਮਹਿ ਆਇ ਪੁਰਖ ਬਹੁਤੋ ਦੁਖੁ ਪਾਵਹਿ 

Janni Jatthar Mahi Aaei Purkh Bahuto Dukhu Paavahi ॥

Then, when he gets access to a urinary place (vagina), he exclaims, ‘I had sex.’

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੯/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਮੂਤ੍ਰ ਧਾਮ ਕੌ ਪਾਇ ਕਹਤ ਹਮ ਭੋਗ ਕਮਾਵਹਿ 

Mootar Dhaam Kou Paaei Kahata Hama Bhoga Kamaavahi ॥

Man enters the mother’s womb and faces agony.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੯/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਥੂਕ ਤ੍ਰਿਯਾ ਕੌ ਚਾਟਿ ਕਹਤ ਅਧਰਾਮ੍ਰਿਤ ਪਾਯੋ 

Thooka Triyaa Kou Chaatti Kahata Adharaamrita Paayo ॥

He licks the spit from woman’s lips and thinks he is honoured with nectar.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੯/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬ੍ਰਿਥਾ ਜਗਤ ਮੈ ਜਨਮੁ ਬਿਨਾ ਜਗਦੀਸ ਗਵਾਯੋ ॥੪੯॥

Brithaa Jagata Mai Janmu Binaa Jagadeesa Gavaayo ॥49॥

But he does not reflect that he has lost the worth of his birth.(49)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੪੯/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਨੀ ਬਾਚ 

Raanee Baacha ॥

Rani’s Talk

ਰਿਖਿ ਯਾਹੀ ਤੇ ਭਏ ਨ੍ਰਿਪਤਿ ਯਾਹੀ ਉਪਜਾਏ 

Rikhi Yaahee Te Bhaee Nripati Yaahee Aupajaaee ॥

Rajas and sages were born through her,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੦/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬ੍ਯਾਸਾਦਿਕ ਸਭ ਚਤੁਰ ਇਹੀ ਮਾਰਗ ਹ੍ਵੈ ਆਏ 

Baiaasaadika Sabha Chatur Eihee Maaraga Havai Aaee ॥

Sage Viyas and the other wise men had all passed through this course.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੦/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਪਰਸੇ ਯਾ ਕੇ ਬਿਨਾ ਕਹੋ ਜਗ ਮੈ ਕੋ ਆਯੋ 

Parse Yaa Ke Binaa Kaho Jaga Mai Ko Aayo ॥

Without her enterprise, how can one come into this world?

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੦/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਪ੍ਰਥਮ ਐਤ ਭਵ ਪਾਇ ਬਹੁਰਿ ਪਰਮੇਸ੍ਵਰ ਪਾਯੋ ॥੫੦॥

Parthama Aaita Bhava Paaei Bahuri Parmesavar Paayo ॥50॥

Pristinely, only coming through this way, one attained Godly bliss.(50)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੦/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਅਤਿ ਚਾਤੁਰਿ ਰਾਨੀ ਸੁਮਤਿ ਬਾਤੈ ਕਹੀ ਅਨੇਕ 

Ati Chaaturi Raanee Sumati Baatai Kahee Aneka ॥

The wise Rani talked very sensibly,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੧/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰੋਗੀ ਕੇ ਪਥ ਜ੍ਯੋ ਨ੍ਰਿਪਤਿ ਮਾਨਤ ਭਯੋ  ਏਕ ॥੫੧॥

Rogee Ke Patha Jaio Nripati Maanta Bhayo Na Eeka ॥51॥

But like the preventions detailed to a sick-man, Raja did not concede to any.(51)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੧/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਜਾ ਬਾਚ 

Raajaa Baacha ॥

Chhand

ਛੰਦ 

Chhaand ॥

Raja’s Talk

ਪੁਨਿ ਰਾਜੈ ਯੌ ਕਹੀ ਬਚਨ ਸੁਨ ਮੇਰੋ ਰਾਨੀ 

Puni Raajai You Kahee Bachan Suna Mero Raanee ॥

Raja spoke again, ‘Listen to me, Rani,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੨/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬ੍ਰਹਮ ਗ੍ਯਾਨ ਕੀ ਬਾਤ ਕਛੂ ਤੈ ਨੈਕੁ  ਜਾਨੀ 

Barhama Gaiaan Kee Baata Kachhoo Tai Naiku Na Jaanee ॥

‘You have not understood an iota of the celestial cognisance,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੨/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਕਹਾ ਬਾਪੁਰੀ ਤ੍ਰਿਯਾ ਨੇਹ ਜਾ ਸੌ ਅਤਿ ਕਰਿ ਹੈ 

Kahaa Baapuree Triyaa Neha Jaa Sou Ati Kari Hai ॥

‘What is the criteria of a woman who is loved so much?

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੨/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਮਹਾ ਮੂਤ੍ਰ ਕੋ ਧਾਮ ਬਿਹਸਿ ਆਗੇ ਤਿਹ ਧਰਿ ਹੈ ॥੫੨॥

Mahaa Mootar Ko Dhaam Bihsi Aage Tih Dhari Hai ॥52॥

‘Yes, just this that she presents the urinary place.’(52)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੨/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਪੁਨਿ ਰਾਜੈ ਐਸੇ ਕਹਿਯੋ ਸੁਨੁ ਹੋ ਰਾਜ ਕੁਮਾਰਿ 

Puni Raajai Aaise Kahiyo Sunu Ho Raaja Kumaari ॥

Then Raja further added, Listen, Oh the princess,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੩/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੋ ਜੋਗੀ ਤੁਮ ਸੌ ਕਹਿਯੋ ਸੋ ਮੁਹਿ ਕਹੌ ਸੁਧਾਰਿ ॥੫੩॥

Jo Jogee Tuma Sou Kahiyo So Muhi Kahou Sudhaari ॥53॥

Whatever Yogi has told you, you reveal it to me.’(53)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੩/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਦੁਤਿਯ ਬਚਨ ਜੋਗੀ ਜੋ ਕਹਿਯੋ 

Dutiya Bachan Jogee Jo Kahiyo ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੪/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੋ ਮੈ ਹ੍ਰਿਦੈ ਬੀਚ ਦ੍ਰਿੜ ਗਹਿਯੋ 

So Mai Hridai Beecha Drirha Gahiyo ॥

‘What the other things Yogi said, I had kept in my heart,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੪/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੋ ਤੁਮ ਕਹੌ ਸੁ ਬਚਨ ਬਖਾਨੋ 

Jo Tuma Kahou Su Bachan Bakhaano ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੪/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤੁਮ ਜੋ ਸਾਚੁ ਜਾਨਿ ਜਿਯ ਮਾਨੋ ॥੫੪॥

Tuma Jo Saachu Jaani Jiya Maano ॥54॥

‘I will tell you but only if you appraise it truthfully.(54)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੪/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਮੰਦਰ ਏਕ ਉਜਾਰ ਉਸਰਿਯਹੁ 

Maandar Eeka Aujaara Ausriyahu ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੫/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬੈਠੇ ਤਹਾ ਤਪਸ੍ਯਾ ਕਰਿਯਹੁ 

Baitthe Tahaa Tapasaiaa Kariyahu ॥

“In the wilderness, build up a temple, sitting where you do the

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੫/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਹੌ ਤਹ ਔਰ ਮੂਰਤਿ ਧਰ ਐਹੋ 

Hou Taha Aour Moorati Dhar Aaiho ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੫/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬ੍ਰਹਮ ਗ੍ਯਾਨ ਨ੍ਰਿਪ ਕੋ ਸਮੁਝੈਹੋ ॥੫੫॥

Barhama Gaiaan Nripa Ko Samujhaiho ॥55॥

Meditation. “Keeping an idol there, impart the celestial knowledge to the Raja.”(55)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੫/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਬਾਨੀ ਤਹਾ ਅਕਾਸ ਕੀ ਹ੍ਵੈ ਹੈ ਤੁਮੈ ਬਨਾਇ 

Baanee Tahaa Akaas Kee Havai Hai Tumai Banaaei ॥

“Then, there will descend the celestial renderings,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੬/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਬ ਤੁਮ ਸਤਿ ਪਛਾਨਿਯੋ ਜੋਗੀ ਪਹੁਚ੍ਯੋ ਆਇ ॥੫੬॥

Taba Tuma Sati Pachhaaniyo Jogee Pahuchaio Aaei ॥56॥

“Through which you will acknowledge the God-seeking Yogi.”(56)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੬/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਰਾਨੀ ਬਨ ਮੈ ਸਦਨ ਸਵਾਰਿਯੋ 

Raanee Ban Mai Sadan Savaariyo ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੭/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਛਾਤ ਬੀਚ ਰੌਜਨ ਇਕ ਧਾਰਿਯੋ 

Chhaata Beecha Roujan Eika Dhaariyo ॥

Rani built a mansion in the jungle and constructed an alcove in there,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੭/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜਾ ਕੇ ਬਿਖੇ ਮਨੁਖ ਛਪਿ ਰਹੈ 

Jaa Ke Bikhe Manukh Chhapi Rahai ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੭/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੋ ਚਾਹੈ ਚਿਤ ਮੈ ਸੋ ਕਹੈ ॥੫੭॥

Jo Chaahai Chita Mai So Kahai ॥57॥

Behind which a man could hide and where he could do whatever he liked.(57)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੭/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬੈਠੇ ਤਰੇ ਨਜਰਿ ਨਹਿ ਆਵੈ 

Baitthe Tare Najari Nahi Aavai ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੮/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬਾਨੀ ਨਭ ਹੀ ਕੀ ਲਖਿ ਜਾਵੈ 

Baanee Nabha Hee Kee Lakhi Jaavai ॥

The person sitting beneath could not see him and his voice would seem as an articulation from heaven.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੮/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਨੀ ਤਹਾ ਪੁਰਖ ਬੈਠਾਯੋ 

Raanee Tahaa Purkh Baitthaayo ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੮/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਅਮਿਤ ਦਰਬੁ ਦੈ ਤਾਹਿ ਸਿਖਾਯੋ ॥੫੮॥

Amita Darbu Dai Taahi Sikhaayo ॥58॥

Rani asked a man to sit in there, and, with the incentive of lot of wealth, she trained him.(58)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੮/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਏਕ ਪੁਰਖ ਚਾਕਰ ਹੁਤੋ ਨਾਮ ਸਿੰਘ ਆਨੂਪ 

Eeka Purkh Chaakar Huto Naam Siaangha Aanoop ॥

She had a servant named Anoop Singh,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੯/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਵਹਿ ਜੁਗਿਯਾ ਕੀ ਬੈਸ ਥੋ ਤਾ ਕੀ ਸਕਲ ਸਰੂਪ ॥੫੯॥

Vahi Jugiyaa Kee Baisa Tho Taa Kee Sakala Saroop ॥59॥

In his profile he looked as if he was in the guise of Yogi.(59)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੫੯/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਤਾ ਸੌ ਕਹਿਯੋ ਨ੍ਰਿਪਹਿ ਸਮੁਝੈਯਹੁ 

Taa Sou Kahiyo Nripahi Samujhaiyahu ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੦/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤੁਮ ਜੋਗੀ ਆਪਹਿ ਠਹਿਰੈਯਹੁ 

Tuma Jogee Aapahi Tthahriiyahu ॥

She told him, ‘Acting like a yogi, you make Raja to understand,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੦/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਕ੍ਯੋ ਹੂੰ ਨ੍ਰਿਪਹਿ ਮੋਰਿ ਘਰ ਲ੍ਯਾਵਹੁ 

Kaio Hooaan Nripahi Mori Ghar Laiaavahu ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੦/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੋ ਕਛੁ ਮੁਖ ਮਾਂਗਹੁ ਸੋ ਪਾਵਹੁ ॥੬੦॥

Jo Kachhu Mukh Maangahu So Paavahu ॥60॥

‘And bring him round to come home and you will get whatever you desire.’(60)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੦/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਜਬ ਤਾ ਸੋ ਐਸੋ ਬਚਨ ਰਾਨੀ ਕਹਿਯੋ ਬੁਲਾਇ 

Jaba Taa So Aaiso Bachan Raanee Kahiyo Bulaaei ॥

When Rani had called him and asked him to talk like that,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੧/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚਤੁਰ ਪੁਰਖੁ ਆਗੇ ਹੁਤੋ ਸਕਲ ਭੇਦ ਗਯੋ ਪਾਇ ॥੬੧॥

Chatur Purkhu Aage Huto Sakala Bheda Gayo Paaei ॥61॥

He, being a clever man, comprehended all the secret.(61)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੧/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਤਬ ਰਾਨੀ ਰਾਜਾ ਪਹਿ ਆਈ 

Taba Raanee Raajaa Pahi Aaeee ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੨/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਲੀਨੇ ਦ੍ਵੈ ਕੰਥਾ ਕਰਵਾਈ 

Leene Davai Kaanthaa Karvaaeee ॥

Then the Rani came to the Raja and got two coffins prepared.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੨/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਇਕ ਤੁਮ ਧਰੋ ਏਕ ਹੌ ਧਰਿ ਹੋ 

Eika Tuma Dharo Eeka Hou Dhari Ho ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੨/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤੁਮਰੇ ਸੰਗ ਤਪਸ੍ਯਾ ਕਰਿਹੋ ॥੬੨॥

Tumare Saanga Tapasaiaa Kariho ॥62॥

‘You wear one and other I will. I will go in for meditation with you.’(62)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੨/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਜਬ ਰਾਨੀ ਐਸੇ ਕਹਿਯੋ ਤਬ ਰਾਜੈ ਮੁਸਕਾਇ 

Jaba Raanee Aaise Kahiyo Taba Raajai Muskaaei ॥

When Rani said so, Raja smiled and asked,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੩/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੋ ਤਾ ਸੋ ਬਾਤੈ ਕਰੀ ਸੋ ਤੁਹਿ ਕਹੋ ਸੁਨਾਇ ॥੬੩॥

Jo Taa So Baatai Karee So Tuhi Kaho Sunaaei ॥63॥

‘Whatever he had talked, you let me know.’(63)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੩/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਵੈਯਾ 

Savaiyaa ॥

Savaiyya

ਹੈ ਬਨ ਕੋ ਬਸਿਬੋ ਦੁਖ ਕੋ ਕਹੁ ਸੁੰਦਰਿ ਤੂ ਸੰਗ ਕਯੋਂ ਨਿਬਹੈ ਹੈ 

Hai Ban Ko Basibo Dukh Ko Kahu Suaandari Too Saanga Kayona Nibahai Hai ॥

‘’Aye, Pretty Woman, to live in the jungle is very wearisome, how would you tolerate?

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੪/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੀਤ ਤੁਸਾਰ ਪਰੈ ਤਨ ਪੈ ਸੁ ਇਤੋ ਤਬ ਤੌ ਹਠਹੂੰ  ਗਹੈ ਹੈ 

Seet Tusaara Pari Tan Pai Su Eito Taba Tou Hatthahooaan Na Gahai Hai ॥

“There you will have to bear on your body all sort of cold and heat, how would you survive that?

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੪/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਾਲ ਤਮਾਲ ਬਡੇ ਜਹ ਬ੍ਯਾਲ ਨਿਹਾਲ ਤਿਨੈ ਬਹੁਧਾ ਬਿਲਲੈ ਹੈ 

Saala Tamaala Bade Jaha Baiaala Nihaala Tini Bahudhaa Bilalai Hai ॥

“There exist the reptiles as big as the trees, looking at them, you will cry,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੪/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤੂ ਸੁਕਮਾਰਿ ਕਰੀ ਕਰਤਾਰ ਸੁ ਹਾਰਿ ਪਰੇ ਤੁਹਿ ਕੌਨ ਉਠੈ ਹੈ ॥੬੪॥

Too Sukamaari Karee Kartaara Su Haari Pare Tuhi Kouna Autthai Hai ॥64॥

“There prevails extreme drought, if you ever fell down, who will help you to get up.”(64)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੪/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਨੀ ਬਾਚ 

Raanee Baacha ॥

Rani’s Talk

ਸੀਤ ਸਮੀਰ ਸਹੌ ਤਨ ਪੈ ਸੁਨੁ ਨਾਥ ਤੁਮੈ ਅਬ ਛਾਡਿ  ਜੈਹੋ 

Seet Sameera Sahou Tan Pai Sunu Naatha Tumai Aba Chhaadi Na Jaiho ॥

‘Listen my master, I will bear the cold winds on my body but will not leave you,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੫/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਾਲ ਤਮਾਲ ਬਡੇ ਜਹ ਬ੍ਯਾਲ ਨਿਹਾਲ ਤਿਨੈ ਕਛੁ  ਡਰ ਪੈਹੋ 

Saala Tamaala Bade Jaha Baiaala Nihaala Tini Kachhu Na Dar Paiho ॥

‘Seeing the reptiles as tall as trees, I will be dreaded.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੫/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਜ ਤਜੋ ਸਜ ਸਾਜ ਤਪੋ ਧਨ ਲਾਜ ਧਰੇ ਪ੍ਰਭ ਸੰਗ ਸਿਧੈਹੋ 

Raaja Tajo Saja Saaja Tapo Dhan Laaja Dhare Parbha Saanga Sidhaiho ॥

‘Abandoning the reigning, and the wealth I will accompany you to gain contemplation.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੫/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬਾਤ ਇਹੈ ਦੁਖ ਗਾਤ ਸਹੋ ਬਨ ਨਾਯਕ ਕੇ ਸੰਗ ਪਾਤ ਚਬੈਹੋ ॥੬੫॥

Baata Eihi Dukh Gaata Saho Ban Naayaka Ke Saanga Paata Chabaiho ॥65॥

‘I won’t hesitate to bear all the miseries, and, even, would live on the leaves.’(65)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੫/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਜਾ ਬਾਚ 

Raajaa Baacha ॥

Raja’s Talk

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਰਾਜ ਭਲੀ ਬਿਧ ਰਾਖਿਯਹੁ ਨਾਥ ਸੰਭਰਿਯਹੁ ਨਿਤ 

Raaja Bhalee Bidha Raakhiyahu Naatha Saanbhariyahu Nita ॥

‘You better look after the dominion and remember your master every

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੬/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੁਤ ਸੇਵਾ ਨਿਤ ਕੀਜਿਯਹੁ ਬਚਨ ਧਾਰਿਯਹੁ ਚਿਤ ॥੬੬॥

Suta Sevaa Nita Keejiyahu Bachan Dhaariyahu Chita ॥66॥

Day, ‘Complying with my entreaty, you look after your sons.’(66)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੬/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਵੈਯਾ 

Savaiyaa ॥

Savaiyya

ਰਾਜ ਤਜੋ ਸਜਿ ਸਾਜ ਤਪੋ ਧਨ ਕਾਜ  ਬਾਸਵ ਕੀ ਠਕੁਰਾਈ 

Raaja Tajo Saji Saaja Tapo Dhan Kaaja Na Baasava Kee Tthakuraaeee ॥

‘I am relinquishing the governance and by leaving all this I do not even fancy the god Indra’s domain.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੭/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਅਸ੍ਵ ਪਦਾਤੁ ਬਨੈ ਬਨ ਬਾਰੁਣ ਚਾਹਤ ਹੌ  ਕਛੂ ਪ੍ਰਭਤਾਈ 

Asava Padaatu Bani Ban Baaruna Chaahata Hou Na Kachhoo Parbhataaeee ॥

‘The horses, elephants, and foot soldiers, which are trustworthy, I do not conceive.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੭/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬਾਲਕ ਬਾਰ ਤਜੇ ਬਰ ਨਾਰਿ ਤਜੋ ਅਸੁਰਾਰਿ ਯਹੈ ਠਹਰਾਈ 

Baalaka Baara Taje Bar Naari Tajo Asuraari Yahai Tthaharaaeee ॥

‘I am leaving the boys, the girls and the wife along with all their skirmishes.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੭/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜਾਇ ਬਸੋ ਬਨ ਮੈ ਸੁਖੁ ਸੋ ਸੁਨੁ ਸੁੰਦਰਿ ਆਜੁ ਇਹੈ ਮਨ ਭਾਈ ॥੬੭॥

Jaaei Baso Ban Mai Sukhu So Sunu Suaandari Aaju Eihi Man Bhaaeee ॥67॥

‘Listen, the pretty lady, I will go and dwell in the jungle, and attain the bliss, and this I like it very much.’(67)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੭/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਜੋ ਇਸਤ੍ਰੀ ਪਤਿ ਛਾਡਿ ਕੈ ਬਸਤ ਧਾਮ ਕੇ ਮਾਹਿ 

Jo Eisataree Pati Chhaadi Kai Basata Dhaam Ke Maahi ॥

The wife, who renounces her husband and remains at home,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੮/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਿਨ ਕੋ ਆਗੇ ਸ੍ਵਰਗ ਕੇ ਭੀਤਰਿ ਪੈਠਬ ਨਾਹਿ ॥੬੮॥

Tin Ko Aage Savarga Ke Bheetri Paitthaba Naahi ॥68॥

She gets no reception in the heaven hereafter.(68)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੮/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਨੀ ਬਾਚ 

Raanee Baacha ॥

Rani’s Talk

ਕਬਿਤੁ 

Kabitu ॥

Kabit

ਬਾਲਕਨ ਬੋਰੌ ਰਾਜ ਇੰਦ੍ਰਹੂੰ ਕੋ ਛੋਰੌ ਔਰ ਭੂਖਨਨ ਤੋਰੋ ਕਠਿਨਾਈ ਐਸੀ ਝਲਿਹੌਂ 

Baalakan Borou Raaja Eiaandarhooaan Ko Chhorou Aour Bhookhnna Toro Katthinaaeee Aaisee Jhalihouna ॥

‘I will forsake the children and cast off (god) Indra’s Domain. ‘I will break all my ornaments, and get ready to face all sorts of inconveniences.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੯/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਪਾਤ ਫਲ ਖੈਹੌ ਸਿੰਘ ਸਾਂਪ ਤੇ ਡਰੈਹੌ ਨਾਹਿ ਬਿਨਾ ਪ੍ਰਾਨ ਪ੍ਯਾਰੇ ਕੇ ਹਿਮਾਚਲ ਮੈ ਗਲਿਹੌਂ 

Paata Phala Khihou Siaangha Saanpa Te Darihou Naahi Binaa Paraan Paiaare Ke Himaachala Mai Galihouna ॥

‘I will live on leaves and wild fruits, and fight with the reptiles and the lions.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੯/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੌਨ ਹੌ ਸੁ ਹੈਹੌ ਮੁਖ ਦੇਖੌ ਪਾਛੇ ਚਲੀ ਜੈਹੌ ਨਾ ਤੌ ਬਿਰਹਾਗਨਿ ਕੀ ਆਗਿ ਬੀਚ ਬਲਿ ਹੌਂ 

Jouna Hou Su Haihou Mukh Dekhou Paachhe Chalee Jaihou Naa Tou Brihaagani Kee Aagi Beecha Bali Houna ॥

‘And without my beloved master, I will rot in Himalayan colds. ‘Come what may be, but, imbued in your vision, I will follow you.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੯/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਕੌਨ ਕਾਜ ਰਾਜਹੂੰ ਕੋ ਸਾਜ ਮਹਾਰਾਜ ਬਿਨ ਨਾਥ ਜੂ ਤਿਹਾਰੋ ਰਹੇ ਰਹੌਂ ਚਲੇ ਚਲਿਹੌਂ ॥੬੯॥

Kouna Kaaja Raajahooaan Ko Saaja Mahaaraaja Bin Naatha Joo Tihaaro Rahe Rahouna Chale Chalihouna ॥69॥

‘Failing which I will scorch myself in the fire of isolation. ‘Oh, my master, without you what good is this reign. ‘If, My Master, you go, I will depart to.(69)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੬੯/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਵੈਯਾ 

Savaiyaa ॥

Savaiyya

ਦੇਸ ਤਜੋ ਕਰਿ ਭੇਸ ਤਪੋ ਧਨ ਕੇਸ ਮਰੋਰਿ ਜਟਾਨਿ ਸਵਾਰੌਂ 

Desa Tajo Kari Bhesa Tapo Dhan Kesa Marori Jattaani Savaarouna ॥

‘I will relinquish my country, and, with mated hair, become a yogin (female ascetic).

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੦/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਲੇਸ ਕਰੌ  ਕਛੂ ਧਨ ਕੌ ਪ੍ਰਭ ਕੀ ਪਨਿਯਾ ਪਰ ਹ੍ਵੈ ਤਨ ਵਾਰੌਂ 

Lesa Karou Na Kachhoo Dhan Kou Parbha Kee Paniyaa Par Havai Tan Vaarouna ॥

‘I have no monetary affections and would sacrifice my life on for the sake of your shoes.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੦/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬਾਲਕ ਕ੍ਰੋਰਿ ਕਰੌ ਇਕ ਓਰ ਸੁ ਬਸਤ੍ਰਨ ਛੋਰਿ ਕੈ ਰਾਮ ਸੰਭਾਰੌਂ 

Baalaka Karori Karou Eika Aor Su Basatarn Chhori Kai Raam Saanbhaarouna ॥

‘Renouncing all my children and the fancy living, I will put my mind in the meditation of God.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੦/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਇੰਦ੍ਰ ਕੋ ਰਾਜ ਨਹੀ ਮੁਹਿ ਕਾਜ ਬਿਨਾ ਮਹਾਰਾਜ ਸਭੈ ਘਰ ਜਾਰੌਂ ॥੭੦॥

Eiaandar Ko Raaja Nahee Muhi Kaaja Binaa Mahaaraaja Sabhai Ghar Jaarouna ॥70॥

‘I have nothing to do, even, with god Indra and, without my lord, ‘I will put my dwellings on fire.(70)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੦/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਅੰਗਨ ਮੈ ਸਜਿਹੌ ਭਗਵੈ ਪਟ ਹਾਥ ਬਿਖੈ ਚਿਪਿਯਾ ਗਹਿ ਲੈਹੌਂ 

Aangan Mai Sajihou Bhagavai Patta Haatha Bikhi Chipiyaa Gahi Laihouna ॥

‘Adoring the saffron clothes (of an ascetic), I will take a beggingbowl in my hands.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੧/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਮੁੰਦ੍ਰਨ ਕਾਨ ਧਰੈ ਅਪਨੇ ਤਵ ਮੂਰਤਿ ਭਿਛਹਿ ਮਾਂਗਿ ਅਘੈਹੌਂ 

Muaandarn Kaan Dhari Apane Tava Moorati Bhichhahi Maangi Aghaihouna ॥

‘With (yogic) ear-rings, I will be contended with begging for your sake.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੧/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਨਾਥ ਚਲੌ ਤੁਮ ਠੌਰ ਜਹਾ ਹਮਹੂੰ ਤਿਹ ਠੌਰ ਬਿਖੈ ਚਲਿ ਜੈਹੋ 

Naatha Chalou Tuma Tthour Jahaa Hamahooaan Tih Tthour Bikhi Chali Jaiho ॥

‘Now I stress it to you that I will never remain in the house and,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੧/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਧਾਮ ਰਹੋ ਨਹਿ ਬਾਤ ਕਹੋ ਪਟ ਫਾਰਿ ਸਭੈ ਅਬ ਜੋਗਿਨ ਹ੍ਵੈਹੌਂ ॥੭੧॥

Dhaam Raho Nahi Baata Kaho Patta Phaari Sabhai Aba Jogin Havaihouna ॥71॥

Tearing off my clothes, will become a yogin.’(71)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੧/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਜਾ ਬਾਚੁ 

Raajaa Baachu ॥

Raja's Talk

ਰਾਨੀ ਕੋ ਰੂਪ ਨਿਹਾਰਿ ਮਹੀਪਤਿ ਸੋਚ ਬਿਚਾਰ ਕਰਿਯੋ ਚਿਤ ਮਾਹੀ 

Raanee Ko Roop Nihaari Maheepati Socha Bichaara Kariyo Chita Maahee ॥

Watching the Rani in such a state, the Raja deliberated and said,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੨/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਜ ਕਰੋ ਸੁਖ ਸੋ ਸੁਨਿ ਸੁੰਦਰਿ ਤੋਹਿ ਤਜੇ ਲਰਕਾ ਮਰਿ ਜਾਹੀ 

Raaja Karo Sukh So Suni Suaandari Tohi Taje Larkaa Mari Jaahee ॥

‘You rule over with bliss. Without you all the children will die.’

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੨/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੋ  ਮਿਟੈ  ਹਟੈ ਬਨ ਤੇ ਨ੍ਰਿਪ ਝਾਰਿ ਪਛੋਰਿ ਭਲੇ ਅਵਗਾਹੀ 

So Na Mittai Na Hattai Ban Te Nripa Jhaari Pachhori Bhale Avagaahee ॥

The Raja tried to entice her but she did not concede.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੨/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਮਾਤ ਪਰੀ ਬਿਲਲਾਤ ਧਰਾ ਪਰ ਨਾਰਿ ਹਠੀ ਹਠ ਛਾਡਤ ਨਾਹੀ ॥੭੨॥

Maata Paree Bilalaata Dharaa Par Naari Hatthee Hattha Chhaadata Naahee ॥72॥

The Raja thought) ‘On one side the mother earth is becoming desperate but the stubborn lady is not surrendering.’(72)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੨/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਅੜਿਲ 

Arhila ॥

Arril

ਜਬ ਰਾਨੀ ਨ੍ਰਿਪ ਲਖੀ ਸਤਿ ਜੋਗਿਨਿ ਭਈ 

Jaba Raanee Nripa Lakhee Sati Jogini Bhaeee ॥

When the Raja found that Rani had really become a yogin,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੩/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਛੋਰਿ  ਚਲਿਯੋ ਧਾਮ ਸੰਗ ਅਪੁਨੇ ਲਈ 

Chhori Na Chaliyo Dhaam Saanga Apune Laeee ॥

He decided to leave the home along with her.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੩/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਧਾਰਿ ਜੋਗ ਕੋ ਭੇਸ ਮਾਤ ਪਹਿ ਆਇਯੋ 

Dhaari Joga Ko Bhesa Maata Pahi Aaeiyo ॥

In ascetic’s garb he came to see his mother.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੩/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਹੋ ਭੇਸ ਜੋਗ ਨ੍ਰਿਪ ਹੇਰਿ ਸਭਨ ਦੁਖ ਪਾਇਯੋ ॥੭੩॥

Ho Bhesa Joga Nripa Heri Sabhan Dukh Paaeiyo ॥73॥

Everybody was astonished to see him dressed as a yogi.(73)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੩/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਬਿਦਾ ਦੀਜਿਯੈ ਦਾਸ ਕੌ ਬਨ ਕੌ ਕਰੈ ਪਯਾਨ 

Bidaa Deejiyai Daasa Kou Ban Kou Kari Payaan ॥

‘Please bid me farewell, to enable me to go to the jungle,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੪/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬੇਦ ਬਿਧਾਨਨ ਧ੍ਯਾਇ ਹੌ ਜੌ ਭਵ ਕੇ ਭਗਵਾਨ ॥੭੪॥

Beda Bidhaann Dhaiaaei Hou Jou Bhava Ke Bhagavaan ॥74॥

‘And, contemplating on the Vedas, meditate on the Lord God,’

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੪/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਮਾਤਾ ਬਾਚ 

Maataa Baacha ॥

Mother’s talk

ਸਵੈਯਾ 

Savaiyaa ॥

Savaiyya

ਪੂਤ ਰਹੌ ਬਲਿ ਜਾਉ ਕਛੂ ਦਿਨ ਪਾਲ ਕਰੌ ਇਨ ਦੇਸਨ ਕੌ 

Poota Rahou Bali Jaau Kachhoo Din Paala Karou Ein Desan Kou ॥

‘Oh, my son, the dispenser of comforts, I am sacrifice to You

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੫/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤੁਹਿ ਕ੍ਯੋ ਕਰਿ ਜਾਨ ਕਹੋ ਮੁਖ ਤੇ ਅਤਿ ਹੀ ਦੁਖ ਲਾਗਤ ਹੈ ਮਨ ਕੌ 

Tuhi Kaio Kari Jaan Kaho Mukh Te Ati Hee Dukh Laagata Hai Man Kou ॥

‘How can I ask you to go, it puts me in tremendous adversity.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੫/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਗ੍ਰਿਹ ਤੇ ਤੁਹਿ ਕਾਢਿ ਇਤੋ ਸੁਖ ਛਾਡਿ ਕਹਾ ਕਹਿ ਹੌ ਇਨ ਲੋਗਨ ਕੌ 

Griha Te Tuhi Kaadhi Eito Sukh Chhaadi Kahaa Kahi Hou Ein Logan Kou ॥

‘When you go away, what would I tell the entire Subject.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੫/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੁਨੁ ਸਾਚੁ ਸਪੂਤ ਕਹੋ ਮੁਖ ਤੇ ਤੁਹਿ ਕੈਸੇ ਕੈ ਦੇਉ ਬਿਦਾ ਬਨ ਕੌ ॥੭੫॥

Sunu Saachu Sapoota Kaho Mukh Te Tuhi Kaise Kai Deau Bidaa Ban Kou ॥75॥

‘Tell me son, how can I bid you farewell to leave.(75)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੫/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਰਾਜ ਕਰੋ ਸੁਤ ਬਨ  ਪਧਾਰੋ 

Raaja Karo Suta Ban Na Padhaaro ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੬/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਮੇਰੇ ਕਹਿਯੋ ਮੰਤ੍ਰ ਬੀਚਾਰੋ 

Mere Kahiyo Maantar Beechaaro ॥

‘Yielding to my request, don’t go to jungle.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੬/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਲੋਗਨ ਕੇ ਕਹਿਬੋ ਅਨੁਸਰਿਯੈ 

Logan Ke Kahibo Anusriyai ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੬/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਜ ਜੋਗ ਘਰਿ ਹੀ ਮਹਿ ਕਰਿਯੈ ॥੭੬॥

Raaja Joga Ghari Hee Mahi Kariyai ॥76॥

‘Listen to the people and try to attain yogic domain at home.’(76)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੬/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਜਾ ਬਾਚ 

Raajaa Baacha ॥

Raja's Talk

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਮਾਤਹਿ ਸੀਸ ਝੁਕਾਇ ਕੈ ਪੁਨਿ ਬੋਲਿਯੋ ਨ੍ਰਿਪ ਬੈਨ 

Maatahi Seesa Jhukaaei Kai Puni Boliyo Nripa Bain ॥

Raja had bowed his head before his mother and said,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੭/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਊਚ ਨੀਚ ਰਾਜਾ ਪ੍ਰਜਾ ਜੈ ਹੈ ਜਮ ਕੇ ਐਨ ॥੭੭॥

Aoocha Neecha Raajaa Parjaa Jai Hai Jama Ke Aain ॥77॥

‘The high and the low, and those above the subject, will all go to the domain of death.’(77)

ਸਵੈਯਾ 

Savaiyaa ॥

Savaiyya

ਮਾਤ ਕੀ ਬਾਤ  ਮਾਨੀ ਕਛੂ ਤਜਿ ਰੋਵਤ ਹੀ ਰਨਿਵਾਸਹਿ ਆਯੋ 

Maata Kee Baata Na Maanee Kachhoo Taji Rovata Hee Ranivaasahi Aayo ॥

He did not agree to his mother, and, leaving her in distress, he came to the palace of Rani.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੮/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਆਵਤ ਹੀ ਦਿਜ ਲੋਗ ਬੁਲਾਇ ਜਿਤੋ ਧਨ ਹੋ ਘਰ ਮੋ ਸੁ ਲੁਟਾਯੋ 

Aavata Hee Dija Loga Bulaaei Jito Dhan Ho Ghar Mo Su Luttaayo ॥

Immediately he called Brahmins, the priests, and whatever wealth there was in the house, he distributed.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੮/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੰਗ ਲਏ ਬਨਿਤਾ ਅਪੁਨੀ ਬਨਿ ਕੈ ਜੁਗਿਯਾ ਬਨ ਓਰ ਸਿਧਾਯੋ 

Saanga Laee Banitaa Apunee Bani Kai Jugiyaa Ban Aor Sidhaayo ॥

He took his wife with him, became yogi and travelled towards the jungle.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੮/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤ੍ਯਾਗ ਕੈ ਦੇਸ ਭਯੇ ਅਥਿਤੇਸ ਭਜੌ ਜਗਤੇਸ ਯਹੇ ਠਹਰਾਯੋ ॥੭੮॥

Taiaaga Kai Desa Bhaye Athitesa Bhajou Jagatesa Yahe Tthaharaayo ॥78॥

After renouncing the country, he became a mendicant and determined to get into ruminations.(78)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੮/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਕਬਿਤੁ 

Kabitu ॥

Kabit

ਲਾਂਬੀ ਲਾਂਬੀ ਸਾਲ ਜਹਾਂ ਊਚੇ ਬਟ ਤਾਲ ਤਹਾਂ ਐਸੀ ਠੌਰ ਤਪ ਕੋ ਪਧਾਰੈ ਐਸੋ ਕੌਨ ਹੈ 

Laanbee Laanbee Saala Jahaan Aooche Batta Taala Tahaan Aaisee Tthour Tapa Ko Padhaarai Aaiso Kouna Hai ॥

The laudability of this jungle makes (god) Indra’s garden Who is there, who could meditate quietly in such a jungle,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੯/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜਾ ਕੀ ਪ੍ਰਭਾ ਦੇਖਿ ਪ੍ਰਭਾ ਖਾਂਡਵ ਕੀ ਫੀਕੀ ਲਾਗੈ ਨੰਦਨ ਨਿਹਾਰਿ ਬਨ ਐਸੋ ਭਜੈ ਮੌਨ ਹੈ 

Jaa Kee Parbhaa Dekhi Parbhaa Khaandava Kee Pheekee Laagai Naandan Nihaari Ban Aaiso Bhajai Mouna Hai ॥

Which is abounded (with trees) like the stars in the sky?

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੯/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਾਰਨ ਕੀ ਕਹਾਂ ਨੈਕੁ ਨਭ  ਨਿਹਾਰਿਯੋ ਜਾਇ ਸੂਰਜ ਕੀ ਜੋਤਿ ਤਹਾਂ ਚੰਦ੍ਰ ਕੀ  ਜੌਨ ਹੈ 

Taaran Kee Kahaan Naiku Nabha Na Nihaariyo Jaaei Sooraja Kee Joti Tahaan Chaandar Kee Na Jouna Hai ॥

Neither there could come the Sunrays, nor the Moonlight enters Neither there were the gods visible, nor were seen the demons.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੯/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੇਵ  ਨਿਹਾਰਿਯੋ ਦੈਤ ਕੋਊ  ਬਿਹਾਰਿਯੋ ਜਹਾ ਪੰਛੀ ਕੀ  ਗੰਮ੍ਯ ਤਹਾ ਚੀਟੀ ਕੋ  ਗੌਨ ਹੈ ॥੭੯॥

Dev Na Nihaariyo Daita Koaoo Na Bihaariyo Jahaa Paanchhee Kee Na Gaanmai Tahaa Cheettee Ko Na Gouna Hai ॥79॥

Neither it was approachable to the birds, nor the insects could trod in.(79)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੭੯/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਜਬ ਐਸੇ ਬਨ ਮੈ ਦੋਊ ਗਏ 

Jaba Aaise Ban Mai Doaoo Gaee ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੦/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਹੇਰਤ ਤਵਨ ਮਹਲ ਕੋ ਭਏ 

Herata Tavan Mahala Ko Bhaee ॥

When they reached such a jungle, they saw a palace like house.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੦/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤੁਰਤੁ ਤਾਹਿ ਨ੍ਰਿਪ ਬਚਨ ਸੁਨਾਯੋ 

Turtu Taahi Nripa Bachan Sunaayo ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੦/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਪ ਕੋ ਭਲੇ ਠੌਰ ਹਮ ਪਾਯੋ ॥੮੦॥

Tapa Ko Bhale Tthour Hama Paayo ॥80॥

The Raja declared that he had found a place for meditation.(80)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੦/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਨੀ ਬਾਚ 

Raanee Baacha ॥

Rani’s Talk

ਯਾ ਮੈ ਬੈਠਿ ਤਪਸ੍ਯਾ ਕਰਿ ਹੈ 

Yaa Mai Baitthi Tapasaiaa Kari Hai ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੧/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਮ ਰਾਮ ਮੁਖ ਤੇ ਉਚਰਿ ਹੈ 

Raam Raam Mukh Te Auchari Hai ॥

Here I will meditate by reciting the name of Rama.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੧/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਯਾ ਘਰ ਮੈ ਦਿਨ ਕਿਤਕ ਬਿਤੈ ਹੈ 

Yaa Ghar Mai Din Kitaka Bitai Hai ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੧/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਭਸਮੀ ਭੂਤ ਪਾਪ ਸਭ ਕੈ ਹੈ ॥੮੧॥

Bhasamee Bhoota Paapa Sabha Kai Hai ॥81॥

We will spend a lot of time in this house anderadicate our sins.(81)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੧/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਰਾਨੀ ਜਾਹਿ ਬੁਲਾਇ ਕੈ ਭੇਦ ਕਹਿਯੋ ਸਮਝਾਇ 

Raanee Jaahi Bulaaei Kai Bheda Kahiyo Samajhaaei ॥

The Rani had called some body and made him to discern (the secret).

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੨/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਵਹੈ ਪੁਰਖ ਜੁਗਿਯਾ ਬਨ੍ਯੋ ਨ੍ਰਿਪਹਿ ਮਿਲਤ ਭਯੋ ਆਇ ॥੮੨॥

Vahai Purkh Jugiyaa Banio Nripahi Milata Bhayo Aaei ॥82॥

Then that man in Yogi’s attire appeared to meet the Raja.(82)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੨/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

ਨ੍ਰਿਪ ਕੋ ਤ੍ਰਿਯਹਿ ਕਹਿਯੋ ਸਮੁਝਾਈ 

Nripa Ko Triyahi Kahiyo Samujhaaeee ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੩/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੋਗੀ ਵਹੈ ਪਹੂੰਚ੍ਯੋ ਆਈ 

Jogee Vahai Pahooaanchaio Aaeee ॥

She told the Raja that the some yogi had come.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੩/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਮਰਤ ਬਚਨ ਮੋ ਸੋ ਤਿਨ ਕਹਿਯੋ 

Marta Bachan Mo So Tin Kahiyo ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੩/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੋ ਮੈ ਆਜੁ ਸਾਚੁ ਕਰਿ ਲਹਿਯੋ ॥੮੩॥

So Mai Aaju Saachu Kari Lahiyo ॥83॥

Whatever he (Yogi) had told me at the time of his death, is becoming true. (83)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੩/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਉਠਿ ਰਾਜਾ ਪਾਇਨ ਪਰਿਯੋ ਤਾ ਕਹ ਗੁਰੂ ਪਛਾਨਿ 

Autthi Raajaa Paaein Pariyo Taa Kaha Guroo Pachhaani ॥

Raja, believing him to be his Guru, bowed on his feet.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੪/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬੈਠਿ ਗੋਸਟਿ ਦੋਨੋ ਕਰੀ ਸੋ ਮੈ ਕਹਤ ਬਖਾਨਿ ॥੮੪॥

Baitthi Gosatti Dono Karee So Mai Kahata Bakhaani ॥84॥

What discourse he delivered, I (the narrator) am going to relate it now.(84)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੪/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੋਗੀ ਬਾਚ 

Jogee Baacha ॥

Yogi’s Talk

ਨ੍ਹਾਇ ਨਦੀ ਸੋ ਜੋ ਨ੍ਰਿਪਤਿ ਬੈਠਹੁਗੇ ਹ੍ਯਾ ਆਇ 

Nahaaei Nadee So Jo Nripati Baitthahuge Haiaa Aaei ॥

‘After ablution in the rivulet, when you sit here,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੫/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਬ ਤੁਮ ਸੈ ਮੈ ਭਾਖਿਹੋ ਬ੍ਰਹਮ ਬਾਦਿ ਸਮੁਝਾਇ ॥੮੫॥

Taba Tuma Sai Mai Bhaakhiho Barhama Baadi Samujhaaei ॥85॥

‘I will convey you the essence of the Godly knowledge.’(85)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੫/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਐਸੇ ਜਤਨ ਨ੍ਰਿਪਤਿ ਕੋ ਟਾਰਿਯੋ 

Aaise Jatan Nripati Ko Ttaariyo ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੬/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਛਾਤ ਬਿਖੈ ਇਕ ਨਰ ਪੈਠਾਰਿਯੋ 

Chhaata Bikhi Eika Nar Paitthaariyo ॥

Thus she made the Raja to go away from the place, and assigned another person to sit on the roof-top.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੬/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਾਧੁ ਸਾਧੁ ਇਹ ਬਚ ਸੁਨਿ ਕਹਿਯਹੁ 

Saadhu Saadhu Eih Bacha Suni Kahiyahu ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੬/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤੀਨ ਬਾਰ ਕਹਿ ਕੈ ਚੁਪ ਰਹਿਯਹੁ ॥੮੬॥

Teena Baara Kahi Kai Chupa Rahiyahu ॥86॥

Saying three times, ‘listen to the Saint’s words,’ then kept quiet.(86)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੬/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਨ੍ਹਾਇ ਧੋਇ ਰਾਜਾ ਜਬ ਆਯੋ 

Nahaaei Dhoei Raajaa Jaba Aayo ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੭/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਬ ਤਿਹ ਨਰ ਯੌ ਬਚਨ ਸੁਨਾਯੋ 

Taba Tih Nar You Bachan Sunaayo ॥

When Raja came back after bathing then he uttered the words,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੭/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੁਨੁ ਨ੍ਰਿਪ ਜਬ ਮਾਟੀ ਮੈ ਲਈ 

Sunu Nripa Jaba Maattee Mai Laeee ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੭/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਧਰਮ ਰਾਜ ਆਗ੍ਯਾ ਮੁਹਿ ਦਈ ॥੮੭॥

Dharma Raaja Aagaiaa Muhi Daeee ॥87॥

‘Listen, when I had died, it was done with the consent of the Lord of Righteousness.’(87)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੭/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਤੈ ਰਾਜਾ ਕੋ ਤੀਰ ਤਜਿ ਕ੍ਯੋਂ ਆਯੋ ਇਹ ਠੌਰ 

Tai Raajaa Ko Teera Taji Kaiona Aayo Eih Tthour ॥

(The Voice)’Why have you come here after deserting the Raj, the reigning?’

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੮/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਮੋ ਸੌ ਬ੍ਰਿਥਾ ਬਖਾਨਿਯੈ ਸੁਨੁ ਜੋਗਿਨ ਸਿਰਮੌਰ ॥੮੮॥

Mo Sou Brithaa Bakhaaniyai Sunu Jogin Srimour ॥88॥

(The Raja )’Oh the Supreme Yogi, please narrate to me the whole story.’(88)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੮/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਧਰਮ ਰਾਜ ਮੁਹਿ ਬਚਨ ਉਚਾਰੇ 

Dharma Raaja Muhi Bachan Auchaare ॥

(The Voice) ‘What the Lord of Righteousness had expressed to me,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੯/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸੁ ਹੌ ਕਹਤ ਹੌ ਤੀਰ ਤਿਹਾਰੇ 

Su Hou Kahata Hou Teera Tihaare ॥

Now I am going to tell you.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੯/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਮੋਰੀ ਕਹੀ ਰਾਵ ਸੌ ਕਹਿਯਹੁ 

Moree Kahee Raava Sou Kahiyahu ॥

‘He had asked me to make you to abide by this,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੯/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਨਾਤਰ ਭ੍ਰਮਤ ਨਰਕ ਮਹਿ ਰਹਿਯਹੁ ॥੮੯॥

Naatar Bharmata Narka Mahi Rahiyahu ॥89॥

Failing which, you will keeping on roaming around in the hell.(89)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੮੯/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੈਸੋ ਕੋਟਿ ਜਗ੍ਯ ਤਪੁ ਕੀਨੋ 

Jaiso Kotti Jagai Tapu Keeno ॥

‘Like the benefit of the meditation of thousands of years

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੦/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤੈਸੋ ਸਾਚ ਨ੍ਯਾਇ ਕਰਿ ਦੀਨੋ 

Taiso Saacha Naiaaei Kari Deeno ॥

You must indulge in the Justice.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੦/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਨ੍ਯਾਇ ਸਾਸਤ੍ਰ ਲੈ ਰਾਜ ਕਮਾਵੈ 

Naiaaei Saastar Lai Raaja Kamaavai ॥

‘One who does justice according to the righteousness of Shastras,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੦/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤਾ ਕੇ ਨਿਕਟ ਕਾਲ ਨਹੀ ਆਵੈ ॥੯੦॥

Taa Ke Nikatta Kaal Nahee Aavai ॥90॥

‘The god of destruction does not come near him.(90)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੦/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਜੋ ਨ੍ਰਿਪ ਨ੍ਯਾਇ ਕਰੈ ਨਹੀ ਬੋਲਤ ਝੂਠ ਬਨਾਇ 

Jo Nripa Naiaaei Kari Nahee Bolata Jhoottha Banaaei ॥

‘The Raja who does not execute justice and depends on falsehood,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੧/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਜ ਤ੍ਯਾਗ ਤਪਸ੍ਯਾ ਕਰੈ ਪਰੈ ਨਰਕ ਮਹਿ ਜਾਇ ॥੯੧॥

Raaja Taiaaga Tapasaiaa Kari Pari Narka Mahi Jaaei ॥91॥

‘And, after forsaking governance, goes to meditate, he is destined for hell.(91)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੧/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬ੍ਰਿਧ ਮਾਤਾ ਅਰੁ ਤਾਤ ਕੀ ਸੇਵਾ ਕਰਿਯੋ ਨਿਤ 

Bridha Maataa Aru Taata Kee Sevaa Kariyo Nita ॥

‘He should have served his aging mother,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੨/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤ੍ਯਾਗ  ਬਨ ਕੋ ਜਾਇਯੈ ਯਹੈ ਧਰਮੁ ਸੁਨੁ ਮਿਤ ॥੯੨॥

Taiaaga Na Ban Ko Jaaeiyai Yahai Dharmu Sunu Mita ॥92॥

‘Had listened to the righteousness and not gone to the jungle.(92)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੨/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੌ ਹੌ ਜੋਗੀ ਵਹੈ ਹੌ ਪਠੈ ਦਯੋ ਧ੍ਰਮਰਾਇ 

Jou Hou Jogee Vahai Hou Patthai Dayo Dharmaraaei ॥

‘I am the same yogi, whom the Lord of Righteousness had sent.’

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੩/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਹੌਂ ਈਹਾ ਬੋਲੈ ਤੁਰਤੁ ਅਪਨੋ ਰੂਪ ਛਪਾਇ ॥੯੩॥

Houna Eeehaa Bolai Turtu Apano Roop Chhapaaei ॥93॥

Thus had spoken the one who had been hiding (behind the cove).(93)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੩/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜਬ ਜੋਗੀ ਐਸੇ ਕਹਿਯੋ ਤਾਹਿ ਭੇਦ ਸਮੁਝਾਇ 

Jaba Jogee Aaise Kahiyo Taahi Bheda Samujhaaei ॥

When the yogi had made the Raja to understand his explication,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੪/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਤਿ ਸਤਿ ਤਬ ਤਿਨ ਕਹਿਯੋ ਤੀਨ ਬਾਰ ਮੁਸਕਾਇ ॥੯੪॥

Sati Sati Taba Tin Kahiyo Teena Baara Muskaaei ॥94॥

He smiled and repeated three times, ‘it is true.’(94)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੪/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜਿਯਬੋ ਜਗ ਕੌ ਸਹਲ ਹੈ ਯਹੈ ਕਠਿਨ ਦ੍ਵੈ ਕਾਮ 

Jiyabo Jaga Kou Sahala Hai Yahai Katthin Davai Kaam ॥

(And he continued) ‘It is easy to live in this world,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੫/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਪ੍ਰਾਤ ਸੰਭਰਿਬੋ ਰਾਜ ਕੋ ਰਾਤਿ ਸੰਭਰਿਬੋ ਰਾਮ ॥੯੫॥

Paraata Saanbharibo Raaja Ko Raati Saanbharibo Raam ॥95॥

‘But, to run the reign during day and meditate at night, both are not two tiresome duties.’(95)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੫/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਮਹਾਰਾਜ ਜੈਸੀ ਸੁਨਿ ਬਾਨੀ 

Mahaaraaja Jaisee Suni Baanee ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੬/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚਿਤ ਕੈ ਬਿਖੈ ਸਾਚ ਕਰਿ ਮਾਨੀ 

Chita Kai Bikhi Saacha Kari Maanee ॥

Listening to such pontificating, the Raja deemed it true in his heart.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੬/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦਿਨ ਕੌ ਰਾਜੁ ਆਪਨੌ ਕਰਿਹੌ 

Din Kou Raaju Aapanou Karihou ॥

(He determined) ‘I will rule over the country during day and, at night,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੬/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਪਰੇ ਰਾਤ੍ਰਿ ਕੇ ਰਾਮ ਸੰਭਰਿਹੌ ॥੯੬॥

Pare Raatri Ke Raam Saanbharihou ॥96॥

I will delve in meditations too.’(96)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੬/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਨੀ ਮਹਾਰਾਜ ਸਮਝਾਇਸਿ 

Raanee Mahaaraaja Samajhaaeisi ॥

Thus Rani prevailed cognisance on the Raja.

ਜੋਗ ਮਾਰਗ ਤੇ ਛਲਿ ਬਹੁਰਾਇਸਿ 

Joga Maaraga Te Chhali Bahuraaeisi ॥

Reversed his action from yogic meditation.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੭/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਨ੍ਰਿਪ ਧਰਿ ਬਸਤ੍ਰ ਧਾਮ ਮੈ ਆਯੋ 

Nripa Dhari Basatar Dhaam Mai Aayo ॥

Raja, once again adorned Royal attire,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੭/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬਹੁਰ ਆਪਨੌ ਰਾਜ ਕਮਾਯੋ ॥੯੭॥

Bahur Aapanou Raaja Kamaayo ॥97॥

Came back and commenced his rule.(97)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੭/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਜਿਯਤੇ ਜੁਗਿਯਾ ਮਾਰਿਯੋ ਭੂਅ ਕੇ ਬਿਖੈ ਗਡਾਇ 

Jiyate Jugiyaa Maariyo Bhooa Ke Bikhi Gadaaei ॥

An alive yogi was killed and buried in the ground,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੮/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤ੍ਰਿਯ ਨ੍ਰਿਪ ਕੋ ਬਹੁਰਾਇਯੋ ਐਸੇ ਚਰਿਤ ਬਨਾਇ ॥੯੮॥

Triya Nripa Ko Bahuraaeiyo Aaise Charita Banaaei ॥98॥

And through her Chritar, the Rani got the Raja back on his throne.(98)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੮/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਇਤਿ ਸ੍ਰੀ ਚਰਿਤ੍ਰ ਪਖ੍ਯਾਨੇ ਤ੍ਰਿਯਾ ਚਰਿਤ੍ਰੇ ਮੰਤ੍ਰੀ ਭੂਪ ਸੰਬਾਦੇ ਇਕਾਸੀਵੋ ਚਰਿਤ੍ਰ ਸਮਾਪਤਮ ਸਤੁ ਸੁਭਮ ਸਤੁ ॥੮੧॥੧੪੪੨॥ਅਫਜੂੰ॥

Eiti Sree Charitar Pakhiaane Triyaa Charitare Maantaree Bhoop Saanbaade Eikaaseevo Charitar Samaapatama Satu Subhama Satu ॥81॥1442॥aphajooaan॥

Eighty-first Parable of Auspicious Chritars Conversation of the Raja and the Minister, Completed with Benediction. (81)(1440)

22 hours ago, Jaideep singh said:

Generally speaking, the interpretation above makes sense. A devout Sikh must serve his parents.

Most likely, in Vaaran (of Bhai Gurdas jee), it states that a person who abandons his old parents is like a murderer.

Bhul chuk maaf

The tuks in the OP come right at the end of the chariter:

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਜੋ ਨ੍ਰਿਪ ਨ੍ਯਾਇ ਕਰੈ ਨਹੀ ਬੋਲਤ ਝੂਠ ਬਨਾਇ 

Jo Nripa Naiaaei Kari Nahee Bolata Jhoottha Banaaei ॥

‘The Raja who does not execute justice and depends on falsehood,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੧/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਜ ਤ੍ਯਾਗ ਤਪਸ੍ਯਾ ਕਰੈ ਪਰੈ ਨਰਕ ਮਹਿ ਜਾਇ ॥੯੧॥

Raaja Taiaaga Tapasaiaa Kari Pari Narka Mahi Jaaei ॥91॥

‘And, after forsaking governance, goes to meditate, he is destined for hell.(91)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੧/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੨/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜੌ ਹੌ ਜੋਗੀ ਵਹੈ ਹੌ ਪਠੈ ਦਯੋ ਧ੍ਰਮਰਾਇ 

Jou Hou Jogee Vahai Hou Patthai Dayo Dharmaraaei ॥

‘I am the same yogi, whom the Lord of Righteousness had sent.’

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੩/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਹੌਂ ਈਹਾ ਬੋਲੈ ਤੁਰਤੁ ਅਪਨੋ ਰੂਪ ਛਪਾਇ ॥੯੩॥

Houna Eeehaa Bolai Turtu Apano Roop Chhapaaei ॥93॥

Thus had spoken the one who had been hiding (behind the cove).(93)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੩/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜਬ ਜੋਗੀ ਐਸੇ ਕਹਿਯੋ ਤਾਹਿ ਭੇਦ ਸਮੁਝਾਇ 

Jaba Jogee Aaise Kahiyo Taahi Bheda Samujhaaei ॥

When the yogi had made the Raja to understand his explication,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੪/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਸਤਿ ਸਤਿ ਤਬ ਤਿਨ ਕਹਿਯੋ ਤੀਨ ਬਾਰ ਮੁਸਕਾਇ ॥੯੪॥

Sati Sati Taba Tin Kahiyo Teena Baara Muskaaei ॥94॥

He smiled and repeated three times, ‘it is true.’(94)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੪/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਜਿਯਬੋ ਜਗ ਕੌ ਸਹਲ ਹੈ ਯਹੈ ਕਠਿਨ ਦ੍ਵੈ ਕਾਮ 

Jiyabo Jaga Kou Sahala Hai Yahai Katthin Davai Kaam ॥

(And he continued) ‘It is easy to live in this world,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੫/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਪ੍ਰਾਤ ਸੰਭਰਿਬੋ ਰਾਜ ਕੋ ਰਾਤਿ ਸੰਭਰਿਬੋ ਰਾਮ ॥੯੫॥

Paraata Saanbharibo Raaja Ko Raati Saanbharibo Raam ॥95॥

‘But, to run the reign during day and meditate at night, both are not two tiresome duties.’(95)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੫/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚੌਪਈ 

Choupaee ॥

Chaupaee

ਮਹਾਰਾਜ ਜੈਸੀ ਸੁਨਿ ਬਾਨੀ 

Mahaaraaja Jaisee Suni Baanee ॥

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੬/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਚਿਤ ਕੈ ਬਿਖੈ ਸਾਚ ਕਰਿ ਮਾਨੀ 

Chita Kai Bikhi Saacha Kari Maanee ॥

Listening to such pontificating, the Raja deemed it true in his heart.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੬/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦਿਨ ਕੌ ਰਾਜੁ ਆਪਨੌ ਕਰਿਹੌ 

Din Kou Raaju Aapanou Karihou ॥

(He determined) ‘I will rule over the country during day and, at night,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੬/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਪਰੇ ਰਾਤ੍ਰਿ ਕੇ ਰਾਮ ਸੰਭਰਿਹੌ ॥੯੬॥

Pare Raatri Ke Raam Saanbharihou ॥96॥

I will delve in meditations too.’(96)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੬/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਰਾਨੀ ਮਹਾਰਾਜ ਸਮਝਾਇਸਿ 

Raanee Mahaaraaja Samajhaaeisi ॥

Thus Rani prevailed cognisance on the Raja.

ਜੋਗ ਮਾਰਗ ਤੇ ਛਲਿ ਬਹੁਰਾਇਸਿ 

Joga Maaraga Te Chhali Bahuraaeisi ॥

Reversed his action from yogic meditation.

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੭/੨ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਨ੍ਰਿਪ ਧਰਿ ਬਸਤ੍ਰ ਧਾਮ ਮੈ ਆਯੋ 

Nripa Dhari Basatar Dhaam Mai Aayo ॥

Raja, once again adorned Royal attire,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੭/੩ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਬਹੁਰ ਆਪਨੌ ਰਾਜ ਕਮਾਯੋ ॥੯੭॥

Bahur Aapanou Raaja Kamaayo ॥97॥

Came back and commenced his rule.(97)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੭/(੪) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਦੋਹਰਾ 

Doharaa ॥

Dohira

ਜਿਯਤੇ ਜੁਗਿਯਾ ਮਾਰਿਯੋ ਭੂਅ ਕੇ ਬਿਖੈ ਗਡਾਇ 

Jiyate Jugiyaa Maariyo Bhooa Ke Bikhi Gadaaei ॥

An alive yogi was killed and buried in the ground,

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੮/੧ - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਤ੍ਰਿਯ ਨ੍ਰਿਪ ਕੋ ਬਹੁਰਾਇਯੋ ਐਸੇ ਚਰਿਤ ਬਨਾਇ ॥੯੮॥

Triya Nripa Ko Bahuraaeiyo Aaise Charita Banaaei ॥98॥

And through her Chritar, the Rani got the Raja back on his throne.(98)

ਚਰਿਤ੍ਰ ੮੧ - ੯੮/(੨) - ਸ੍ਰੀ ਦਸਮ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ

ਇਤਿ ਸ੍ਰੀ ਚਰਿਤ੍ਰ ਪਖ੍ਯਾਨੇ ਤ੍ਰਿਯਾ ਚਰਿਤ੍ਰੇ ਮੰਤ੍ਰੀ ਭੂਪ ਸੰਬਾਦੇ ਇਕਾਸੀਵੋ ਚਰਿਤ੍ਰ ਸਮਾਪਤਮ ਸਤੁ ਸੁਭਮ ਸਤੁ ॥੮੧॥੧੪੪੨॥ਅਫਜੂੰ॥

Eiti Sree Charitar Pakhiaane Triyaa Charitare Maantaree Bhoop Saanbaade Eikaaseevo Charitar Samaapatama Satu Subhama Satu ॥81॥1442॥aphajooaan॥

Eighty-first Parable of Auspicious Chritars Conversation of the Raja and the Minister, Completed with Benediction. (81)(1440)

59 minutes ago, dalsingh101 said:

I have to say, this chariter is very elaborate and detailed (more than many if not all that precede it). The early part has a lot of advait concepts bound to it. 

The bit quoted in the OP seems to refer to a fake yogi's sermon to a raja who had decided to relinquish his raj (and was now living in a temple in a jungle with his rani).  The raja did this because of previous discussions with a yogi (the early part of the chariter). 

There's a lot that could be said about this chariter. In the end the raja is convinced (or tricked) to return to his raj and rule by day and do his bhagti in the evening. 

In this one, the role of the women isn't black and white, and to me (with a preliminary reading) it looks the rani is being commended for returning her husband to his ruling and family duties/responsibilities, without breaking him away from his bhagti practices? It's almost as if the rani helps bring out the most out of the raja? 

16 hours ago, GurjantGnostic said:

And so we must be willing to abandone our families to serve Guru Ji, and serve Guru Ji by seeing to the family of those that love and serve Guru Ji, and perhaps if we do this, elders like yourself will be venerated as a treasure and maintained as an asset to the Paanth and. The Family if not their families. 

But colonialized, western mindset will not permit this. 

And if we carry wicked family with us, they must defer to Khalsa rule. 

And with all the information and energy and training behind me I'm hamstrung by Kalyug temporarily and feel like all I can do is Jaap Naam, study some Gurbani Gurmat, and pull up on the yoke hard as I can to arrest the dive. 

But it pains me bro that I can't be there for you, your family isn't more so, and the Paanth isn't more so. 

SSA brother Gurjantgnostic.

I am afraid that when something is written and not said the same to someone, things get mixed,  and sometimes the point of view expressed is not taken as its initial purpose, and then instead to get clarity, it is seen as something totally the opposite, that too when it shouldn't be so.

I have read your posts usually regularly, and you do have my respect as I see you most of the time fair and impartial in those posts.

I do not want to continue writing or answering you in order to make the situation senseless, so better I put my foot down rather then go on discussing. 

I am sure if we had a conversation face to face, the so called differences would not exist, because  i know you are fair and so am I.

Let's leave things as they are and continue having positive vibes, at least I think so.

Only one more thing, from your posts above,  I feel you have some emotional wounds, so just keep away from the negative /narcissistic people, whosoever they may be, in order to recover peace and tranquility as soon possible for the sake of health.

People now and then will try to provoke with their ego, their ignorance, their bullying attitude, but, how wisely we react to them, not giving them what they want, is more important to safeguard our peace of mind.

Best of luck bro.

SSA.

19 hours ago, SunnySingh said:

Veer ji, I think, on the subject of parents, we also need to be truthful and realistic. Not all parents are paternalistic or maternalistic nurturers. When I worked as a teacher and had to deal with some troubled teenagers, some of the things some parents have done was shocking and disgusting (like sexual abuse). Some parents can be indifferent, cruel and neglectful to their own weak and vulnerable children, getting off on tormenting them, or psychologically abusing them. So it's not black and white, although I do agree that good parents being abandoned by their ingrate children is tragic. 

@all

Those of us who are blessed with even basic Gurmukhi skills and can use a dictionary will be aware of translations issues. 

I noticed translations of Dasam Granth seem especially lacking. Please bear this in mind when reading these translations.  

This seems wrongly interpreted, and totally without its given context: